Jysk sparer gevaldigt på plastikemballagen

Ved at skifte plastikemballage ud med papbånd reducerer Jysk sit plastforbrug med 78 tons per år.

Foto: JYSK

I løbet af de seneste år, har Jysk gjort en indsats for at komme de store mængder af plastemballage til livs. Det har betydet, at mange af virksomhedens produkter, fx sengelinned, lagener og pudebetræk, nu ligger med et papbånd omkring ude i butikkerne. Og nu er det altså blevet de færdigsyede gardiners tur.

"Den primære årsag til denne ændring er at reducere vores brug af plastik, og 78 tons er en ganske markant reduktion. Med den nye emballage ser du også farverne på produkterne tydeligere, hvilket tiltrækker mere opmærksomhed. Tilbagemeldingerne fra vores kolleger i butikkerne er, at det ser pænt ud og giver et mere ensartet indtryk sammen med papbåndet på andre produktgrupper," fortæller Category Buyer Window Dressing for Jysk Lene Østerberg.

Tilbage i april meldte Jysk ud, at man ikke længere ville anvende plastfolie omkring transportpaller i transit mellem lager og butikker. Dette tiltag var estimeret til at spare 920 tons plastik om året, og var primært foranlediget af et ønske fra koncernens side om at have en bæredygtig drift.

Og bæredygtigheden kan betale sig: Jysk anslår, at man på plastfolieændringen alene vil spare op mod et tocifret millionbeløb årligt.

Skiftet fra plastik til pap omkring færdigsyede gardiner er blevet implementeret hos alle Jysk-butikker i hele Verden, men de plastemballerede gardiner vil fortsat være at finde i butikkerne, indtil varelageret er solgt.

IDL

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.02.2025Designbase.dk

Milliardinvestering i JYSK-butikker skaber positiv kundereaktion

20.02.2025Lübech Living ApS

Sponseret

Votives – Et sundere og mere miljøvenligt alternativ til fyrfadslys

19.02.2025Designbase.dk

Begyndelsen på et nyt spændende kapitel

18.02.2025Designbase.dk

TrendSet med succes

18.02.2025Designbase.dk

ILVA: Fra 'top-of-mind' til 'friend-of-mine'

18.02.2025Designbase.dk

Markedsplads, forretningsmotor, optimisme-driver

17.02.2025Designbase.dk

EuroCIS 2025: Detailhandlens fremtid under luppen

14.02.2025Designbase.dk

Jacob Jensen er klar til markedet

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023