imm cologne 2016 præsenterer: Furnishing Cologne
Snart finder imm cologne sted i Köln. Her vil områderne Pure Design og Pure Editions blandt andet byde på store brands og visionære møbelkoncepter.
Den internationale møbelmesse imm cologne vil med omkring 1.200 besøgende brands fra 50 forskellige lande kickstarte møbelåret 2016 med Furnishing Cologne, der finder sted fra den 18. til den 24. januar 2016. Møbelmessen i Köln, som er skabt i samarbejde mellem imm cologne og LivingInteriors, vil desuden præsentere et omfattende produktshow bestående af et bredt udvalg af interiørdesign. Over 100.000 møbler og andet møbeltilbehør vil være at finde på messen, hvoraf cirka en tredjedel for første gang nogensinde vil blive præsenteret for det internationale marked. De udstillinger, som de første messegæster fra forskellige interiørsegmenter vil præsentere, er en del af den såkaldte Köln möbliert-kampagne, som imm cologne og Living Interiors står bag. Til dette projekt har Koelnmesse bestilt billeder af produkter, som er taget på usædvanlige lokationer i og omkring Köln, før produkterne bliver introduceret på messen.
Allerede nu har de første fire af i alt 11 fotosessioner for Köln möbliert-kampagnen fundet sted blandt andet i et klatrecenter, i et tidligere posthus og i en park. De fleste af stederne er således offentlige, og kan bidrage med interessante omgivelser til de nye produkter.
Udstillerne i det såkaldte Pure-design-område på imm cologne har også haft mulighed for at sende sine bedste produkter af sted til Köln til den eftertragtede fotosession. I den centrale del af Pure-området kan de store brands desuden præsentere deres omfattende koncepter med den grad af opmærksomhed, som de fortjener. Det store Pure-område kommer til at brede sig over hal 10.1 og 11, og inkluderer store brandnavne som Trussardi Casa, &B Italia, Molteni, Cassina og Poliform.
Brandet Verzelloni føler sig også mest hjemme i Pure-området. Efter 20 år relancerer det italienske polstringsfirma sit Divanitas-program, som er en kollektion af siddemøbler, der skiller sig ud med sit kurvede og afslappede, næsten Nordeuropæiske, designlook.
Andre designbrands som Thonet, Muuto, Gubi, Vitra og Driade foretrækker den galleri-agtige stemning, som findes i Pure Editions-området. Her vil også Very Wood, Sancal, Tom Dixon, Pedrali, Röshults, Petit Friture, Cap Design / Cappellini, Kettal og Fatboy være at finde, hvilket skaber et godt, internationalt miks. Pure Editions er et dynamisk, kompakt format, som samler alle de mest spændende ideer fra afsendere på visionære møbel- og interiørkoncepter. På et areal på 50-150 kvadratmeter vil udstillerne på en individuelt designet stand vise udvalgte produkter, som repræsenterer en designidé og brandfilosofi. Som et stort galleri skaber Pure Editions en scene-agtig opsætning for produktkoncepter og interiørdesign fra internationale udstillere: et mødested for iscenesat design, som desuden også har et budskab.
Koelnmesse, som blandt andet står bag imm cologne/LivingInteriors, har gennem de seneste år tilføjet internationale messer til sin port folio. Det gælder Rooms Moscow/Moscow International Furniture Show, the China International Kitchen and Bathroom Expo (CIKB) i Shanghai, furniPRO Asia I Singapore og Pueri Expo i Sao Paulo.