Imerco: Vores elevpladser er eftertragtede

Hos Imerco oplevede man sidste år en stigende interesse for virksomhedens elevuddannelse. I år forventer isenkræmmerkæden, at endnu flere vil ansøge om de eftertragtede elevpladser.

I 2016 modtog Imerco mere end 3.000 elevansøgninger, hvilket var en stigning på 20 % i forhold til 2015.

Ifølge HR-chef hos Imerco, Nina Dragsbæk Humlum, skyldes succesen, at man hos Imerco lægger stor vægt på et godt produktkendskab og har et unikt samarbejde med flere parter.

”Det helt unikke ved Imercos elevuddannelse er vores tætte samarbejde med Handelsfagskolen, vores leverandører samt hovedkontor. Hos Imerco vil vi vores elever, og vi følger dem tæt for hele tiden at have en føling med, hvordan det går dem. Her spiller vores HR-afdeling en stor rolle. Alle eleverne er tilknyttet en fast HR-partner, som besøger dem under deres skoleophold og følger op på elevernes hverdag i butikken”, fortæller hun og fortsætter:

”Derudover er vores Indkøbsafdeling på banen i forhold til at levere nye varer til Handelsfagskolen, så eleverne hele tiden er opdateret på, hvad der rører sig i branchen og får kendskab til nye produkter. Det samme er gældende for vores leverandører, som med glæde lægger vejen forbi Handelsfagskolen og fortæller eleverne om deres produkter”.

Et online elev-univers
Hos Imerco er man desuden bevidst om de unges online medievaner, og man forsøger derfor at fange deres opmærksomhed bl.a. via de sociale medier.

Læs også: Imerco gør tilbudsavis til et aktivt tilvalg

Netop derfor har eleverne deres helt egen Facebookside ’Imerco-Elev - Appetit på en god uddannelse’, hvor de kan fortælle om dagligdagen som elev, skoleophold m.m. og besvare spørgsmål fra interesserede.

En elevplads giver mulighed for mere
Imerco fokuserer i høj grad på videreudvikling og uddannelse, hvilket viser sig allerede halvvejs i elevforløbet. Her stilles der skarpt elevernes fremtid, når der evalueres på, hvilke elever der har potentiale til at blive salgsledere og på sigt butikschefer.

Ydermere udvælges der hvert år to elevambassadører blandt andetårseleverne, som på den årlige elevintroduktion afholder en præsentation for de nye elever, er frontfigurer i den efterfølgende elevkampagne og administrerer elevernes Facebookside.

Det er eleverne selv, der byder ind på opgaven som elev-ambassadør, og især for disse elever er der store fremtidsmuligheder i kæden.

Elevtiden består – ud over det daglige arbejde i butikken – også af 4 x 2 ugers skoleophold. Det hele afsluttes med fagprøver.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023