Imerco: Vores elevpladser er eftertragtede

Hos Imerco oplevede man sidste år en stigende interesse for virksomhedens elevuddannelse. I år forventer isenkræmmerkæden, at endnu flere vil ansøge om de eftertragtede elevpladser.

I 2016 modtog Imerco mere end 3.000 elevansøgninger, hvilket var en stigning på 20 % i forhold til 2015.

Ifølge HR-chef hos Imerco, Nina Dragsbæk Humlum, skyldes succesen, at man hos Imerco lægger stor vægt på et godt produktkendskab og har et unikt samarbejde med flere parter.

”Det helt unikke ved Imercos elevuddannelse er vores tætte samarbejde med Handelsfagskolen, vores leverandører samt hovedkontor. Hos Imerco vil vi vores elever, og vi følger dem tæt for hele tiden at have en føling med, hvordan det går dem. Her spiller vores HR-afdeling en stor rolle. Alle eleverne er tilknyttet en fast HR-partner, som besøger dem under deres skoleophold og følger op på elevernes hverdag i butikken”, fortæller hun og fortsætter:

”Derudover er vores Indkøbsafdeling på banen i forhold til at levere nye varer til Handelsfagskolen, så eleverne hele tiden er opdateret på, hvad der rører sig i branchen og får kendskab til nye produkter. Det samme er gældende for vores leverandører, som med glæde lægger vejen forbi Handelsfagskolen og fortæller eleverne om deres produkter”.

Et online elev-univers
Hos Imerco er man desuden bevidst om de unges online medievaner, og man forsøger derfor at fange deres opmærksomhed bl.a. via de sociale medier.

Læs også: Imerco gør tilbudsavis til et aktivt tilvalg

Netop derfor har eleverne deres helt egen Facebookside ’Imerco-Elev - Appetit på en god uddannelse’, hvor de kan fortælle om dagligdagen som elev, skoleophold m.m. og besvare spørgsmål fra interesserede.

En elevplads giver mulighed for mere
Imerco fokuserer i høj grad på videreudvikling og uddannelse, hvilket viser sig allerede halvvejs i elevforløbet. Her stilles der skarpt elevernes fremtid, når der evalueres på, hvilke elever der har potentiale til at blive salgsledere og på sigt butikschefer.

Ydermere udvælges der hvert år to elevambassadører blandt andetårseleverne, som på den årlige elevintroduktion afholder en præsentation for de nye elever, er frontfigurer i den efterfølgende elevkampagne og administrerer elevernes Facebookside.

Det er eleverne selv, der byder ind på opgaven som elev-ambassadør, og især for disse elever er der store fremtidsmuligheder i kæden.

Elevtiden består – ud over det daglige arbejde i butikken – også af 4 x 2 ugers skoleophold. Det hele afsluttes med fagprøver.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023