Imerco gør tilbudsavis til et aktivt tilvalg
Imerco ændrer i distributionen af sin tilbudsavis. Det bliver derfor et aktivt tilvalg for den enkelte forbruger at modtage Imercos tilbudsavis fra januar 2017.
Flere og flere danskere læser tilbudsaviser via hjemmesider, sociale medier eller apps, og samtidig er der flere, som tilmelder sig Nej Tak+ ordningen eller helt fravælger reklamer i postkassen. Det har Imerco taget konskvensen af ved fra årsskiftet at tilbyde forbrugerne aktivt at tilmelde sig deres tilbudsavis.
Vi har valgt at ændre i distributionen af vores tilbudsavis, så vi bedre kan målrette omdelingen af tilbudsavisen, og samtidig er det en mere miljøvenlig løsning. Vi ser det som en klar fordel, at de kunder, som rent faktisk er interesseret i vores tilbudsavis, selv går ind og tilmelder sig avisen, siger marketing- og kommunikationschef Mette Willingshøj.
Hun fortsætter: Vi skal følge med udviklingen og være til stede dér, hvor vores kunder søger efter vores tilbudsavis. Men vi skal også holde fast i printudgaven af tilbudsavisen, da der stadig er mange af vores kunder, som efterspørger den fysiske avis. Derfor fastholder vi omdelingen af den fysiske tilbudsavis i nærområderne omkring vores butikker. Med ændringen af vores distribution har vi fundet den perfekte kombination med en mere målrettet omdeling og muligheden for, at vores kunder aktivt kan gå ind og tilmelde sig vores tilbudsavis, så de stadig får den leveret i deres postkasse.
Pr. 1. januar 2017 vil PostNord således stå for omdelingen af Imercos tilbudsavis. Medlemmer af Nej Tak+ ordningen vil fra den 28. februar 2017 ikke længere få tilbudsavisen i postkassen.