30.11.2022 | Interior | Accessories
Hvor er detailhandlen henne?
Indhold fra partner Hvad er dette?
Hvorfor bugner det ikke af bæredygtige varer i detailhandlen? Hvorfor er der ikke det ikke tydeligt signaleret hvor vi kan finde bæredygtige varer især i de store varehuse, men også mindre butikker?
I disse dage hvor butikkerne bugner af varer undrer man sig virkelig over hvor udvalget af bæredygtige varer er henne. Jeg ser ikke mange brands med et virkelig stærkt bæredygtigt fundament i butikkerne.
Når man kigger sig rundt, får man opfattelsen af, at detailhandlen venter på, at deres faste leverandører bliver bæredygtige og tage til takke med de små tiltag de faste leverandører gør.
I disse tider, hvor vi alle kender til vigtigheden af, at tage et bæredygtigt ansvar ville man forvente, at butikkerne var forvandlet og stod tydeligt frem med nye bæredygtige brands til os forbrugere, men de fremstår forandringsløse og passive.
Som ejer af Lübech Living og vores bæredygtige interiør brands igennem 14 år oplever vi ikke, at detailhandlen aktivt søger efter nye bæredygtige alternativer på markedet. Det virker ikke til, at de ønsker, at gå forrest i bæredygtighedens lys eller at de aktivt søger, at imødekomme forbrugernes voksende fokus på bæredygtighed samt muligheden for at være innovative og skabe fornyelse i deres udbud af varer.
Det får os til at spørge: Er man ikke mere interesseret i at se nye muligheder end at stille sig tilfreds med at sine eksisterende leverandører nu kan tilbyde enkelte varer i et lidt mere bæredygtigt materiale end tidligere eller at leverandørerne fortæller, at de arbejder på, at blive mere bæredygtige i fremtid? Alt imens der allerede eksisterer brands, der kan leverer bæredygtige alternativer til de produktgrupper de har.
Som indkøber, som chef i detailhandlen ville man efter en kort research hurtigt kunne finde frem til nye bæredygtige brands, som kan tilbyde dem langt mere bæredygtige produkter end det de tilbyder idag – så hvad holder dem tilbage?
Vi skal have detailhandlen med, hvis der skal ske en ændring hos forbrugerne. Bæredygtighed skal være nemt tilgængeligt for forbrugeren.
- Susanne Lübech, Lübech Living
Accessories

From waste to beautiful interior
The pulp collection is the new generation of zero waste paper pots from OOhh Collection.
Indhold fra partner
Design

Endelig efter 13 år og 26 messer
Endelig sker det for Lübech Living. Efter 13 års arbejde og 26 messer, med at gøre opmærksom på bæredygtighed på Formland bliver der endelig sat fokus på dette vigtige område i interiørbranchen.
Indhold fra partner
Accessories

OOhh’s Mail Me koncept tager CO2 neutralitet til et nyt bæredygtigt niveau i blomster branchen
Lübech Living tager med OOhh's nye Mail Me potte CO2 neutralitet til et nyt bæredygtigt niveau i blomster branchen.
Indhold fra partner
Branchenyt

Endelig er drømmen blevet til virkelighed
To lokale virksomheder arbejder sammen om en fælles mission ”Projekt Zero Waste” og upcycling rejsen har resulteret i flotte og lækre produkter.
Indhold fra partner
Accessories

Den ikoniske OOhh Tokyo potte
Ved at vælge en Tokyo potte får du...
Indhold fra partner
Accessories

OOhh Collection spreder julestemning i Aalborg Lufthavn
Bæredygtig julepynt fra OOhh fremstillet i hhv. restmaterialer fra glerups.dk samt genbrugsplastik fra Sri Lanka giver de mange passagerer en skøn julestemning med på rejsen.
Indhold fra partner