Hvor er detailhandlen henne?

Hvorfor bugner det ikke af bæredygtige varer i detailhandlen? Hvorfor er der ikke det ikke tydeligt signaleret hvor vi kan finde bæredygtige varer især i de store varehuse, men også mindre butikker?

I disse dage hvor butikkerne bugner af varer undrer man sig virkelig over hvor udvalget af bæredygtige varer er henne. Jeg ser ikke mange brands med et virkelig stærkt bæredygtigt fundament i butikkerne.

Når man kigger sig rundt, får man opfattelsen af, at detailhandlen venter på, at deres faste leverandører bliver bæredygtige og tage til takke med de små tiltag de faste leverandører gør.

I disse tider, hvor vi alle kender til vigtigheden af, at tage et bæredygtigt ansvar ville man forvente, at butikkerne var forvandlet og stod tydeligt frem med nye bæredygtige brands til os forbrugere, men de fremstår forandringsløse og passive. 

Som ejer af Lübech Living og vores bæredygtige interiør brands igennem 14 år oplever vi ikke, at detailhandlen aktivt søger efter nye bæredygtige alternativer på markedet. Det virker ikke til, at de ønsker, at gå forrest i bæredygtighedens lys eller at de aktivt søger, at imødekomme forbrugernes voksende fokus på bæredygtighed samt muligheden for at være innovative og skabe fornyelse i deres udbud af varer.

Det får os til at spørge: Er man ikke mere interesseret i at se nye muligheder end at stille sig tilfreds med at sine eksisterende leverandører nu kan tilbyde enkelte varer i et lidt mere bæredygtigt materiale end tidligere eller at leverandørerne fortæller, at de arbejder på, at blive mere bæredygtige i fremtid? Alt imens der allerede eksisterer brands, der kan leverer bæredygtige alternativer til de produktgrupper de har.

Som indkøber, som chef i detailhandlen ville man efter en kort research hurtigt kunne finde frem til nye bæredygtige brands, som kan tilbyde dem langt mere bæredygtige produkter end det de tilbyder idag – så hvad holder dem tilbage?

Vi skal have detailhandlen med, hvis der skal ske en ændring hos forbrugerne. Bæredygtighed skal være nemt tilgængeligt for forbrugeren.

- Susanne Lübech, Lübech Living

Mere fra...

05.12.2024Lübech Living ApS

Sponseret

En julestjerne med historie – 2nd generation

29.10.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Japansk-inspirerede papirspotter

22.10.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Miljøbevidste juledekorationer i papirsbakker

24.09.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Skønhedskollektion med økologisk olivenolie

17.09.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Hotelshoppen afspejler hotellets værdier

10.09.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Et mål om en grønnere fremtid

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Copyright 2023