House Doctor løfter salget gennem nye brands

Interiørvirksomheden House Doctor har haft stor succes med at oprette nye brands og trække produkter ud af den store forretning. Brands som Meraki, Nicolas Vahé og Monograph er kommet til.

Meraki er ét af House Doctors brands..

Hos House Doctor – interiørvirksomheden fra Ikast – har man formået at løfte salget af nye produktgrupper markant. Det har man haft succes med ved at trække nye produktgrupper ud af den store forretning og ind under nye brands, skriver Børsen.

”Tag nu sådan et stykke sæbe her. Da vi solgte det under House Doctor-mærket til kunderne, gik der 4.000 om året. Nu – efter vi har etableret Meraki-brandet med velværeprodukter – er salget på 40.000 stk. sæbe årligt”, fortæller adm. direktør Klaus Juhl Pedersen, som sammen med sine to søskende, Rikke Juhl Jensen og Gitte Juhl Capel, står bag House Doctor.

Gourmetfødevarer og kontorartikler
Ud over Meraki har House Doctor også lanceret brandet Nicolas Vahé, som inkluderer gourmetfødevarer såsom marmelader, pestoer, krydderier m.m.

Derudover favner koncernen også over brandet Monograph, der tæller forskellige artikler til kontoret. Brandsene ligger i selvstændige selskaber, som er samlet under House Doctor Group.

En virksomhed i vækst
De nyoprettede brands har bl.a. været medvirkende til en vækst, som har ført til, at House Doctor i 2016 solgte for godt 300 mio. kr. Det betød, at virksomheden fik over 55 mio. kr. i udbytte efter skat.

”Vi er så tilfredse med vores vækst på eksisterende kunder og eksisterende markeder. Men vi ser et kæmpemæssigt potentiale på nye produkter, nye kunder, nye markeder”, siger Klaus Juhl Pedersen til Børsen.

House Doctor planlægger at tredoble sin omsætning over de næste fire år, så salget nærmer sig 1 mia. kr. Derfor er det også planen at ansætte en ny adm. direktør, der kan løfte virksomheden til nye højder.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023