House Doctor løfter salget gennem nye brands
Interiørvirksomheden House Doctor har haft stor succes med at oprette nye brands og trække produkter ud af den store forretning. Brands som Meraki, Nicolas Vahé og Monograph er kommet til.
Hos House Doctor interiørvirksomheden fra Ikast har man formået at løfte salget af nye produktgrupper markant. Det har man haft succes med ved at trække nye produktgrupper ud af den store forretning og ind under nye brands, skriver Børsen.
Tag nu sådan et stykke sæbe her. Da vi solgte det under House Doctor-mærket til kunderne, gik der 4.000 om året. Nu efter vi har etableret Meraki-brandet med velværeprodukter er salget på 40.000 stk. sæbe årligt, fortæller adm. direktør Klaus Juhl Pedersen, som sammen med sine to søskende, Rikke Juhl Jensen og Gitte Juhl Capel, står bag House Doctor.
Gourmetfødevarer og kontorartikler
Ud over Meraki har House Doctor også lanceret brandet Nicolas Vahé, som inkluderer gourmetfødevarer såsom marmelader, pestoer, krydderier m.m.
Derudover favner koncernen også over brandet Monograph, der tæller forskellige artikler til kontoret. Brandsene ligger i selvstændige selskaber, som er samlet under House Doctor Group.
En virksomhed i vækst
De nyoprettede brands har bl.a. været medvirkende til en vækst, som har ført til, at House Doctor i 2016 solgte for godt 300 mio. kr. Det betød, at virksomheden fik over 55 mio. kr. i udbytte efter skat.
Vi er så tilfredse med vores vækst på eksisterende kunder og eksisterende markeder. Men vi ser et kæmpemæssigt potentiale på nye produkter, nye kunder, nye markeder, siger Klaus Juhl Pedersen til Børsen.
House Doctor planlægger at tredoble sin omsætning over de næste fire år, så salget nærmer sig 1 mia. kr. Derfor er det også planen at ansætte en ny adm. direktør, der kan løfte virksomheden til nye højder.