F&H Group: Stor vækst trods turbulent år
2020-regnskabet fra F&H Group A/S markerer en milepæl i koncernens historie, da omsætningen for første gang passerede en milliard kroner. Trods et år hvor coronapandemien satte det meste af dagsordenen for de fleste, vækstede F&H med mere end 22 procent, og nåede en omsætning på 1,2 milliarder kroner og mere end tredoblede indtjeningen.
I starten af 2020 valgte Thuesen Jensen familien at afhænde deres sidste aktier, og det satte gang i en stribe interne optimeringer i blandt andet Logistik, HR, Finans og Marketing for F&H Group.
Da Danmark få måneder efter reelt blev nedlukket, var man hos ledelsen i F&H Group, sideløbende med de nye arbejdsprocesser, nødt til at tænke i helt nye muligheder. Et fokusområde blev salg uden for Skandinavien, og en række nye værktøjer som onlinemøder og digitalt showroom, har været med til at bære fremgangen i 2020.
“Det har været imponerende at opleve hvor omstillingsparate både kunder, leverandører og medarbejdere har været. For et år siden så vi ind i et 2020 med arbejdsgange og rutiner som tidligere, men Covid-19 har for alvor skabt ændringer”, siger CEO Knud Lomborg.
Det er dog ikke kun i leddet mellem F&H og butikkerne, at onlinehandlen er steget. Også butikskædernes onlinesalg til forbrugerne fra deres egne webshops er steget markant i 2020, og har været med til at løfte det generelle salg for F&H Group i 2020.
’Vi ser det som en tendens, der også fremover vil ændre vores måde at handle på – både i forhold til vores kunder, og i forhold til forbrugerne. Ambitionen er derfor, at vi i 2021 fastholder omsætningen, men corona, og forbrugernes købsmønstre efter restriktionerne, er umulige helt at forudsige”, fortæller CEO’en.
- HCL