EuroCIS 2024: Spændende cases og indsigtsfulde detailteknologitrends
På den hidtil største EuroCIS fra tirsdag den 27. februar til torsdag den 29. februar 2024 vil over 440 virksomheder fra mere end 40 lande udstille løsninger og produkter, der hjælper detailhandelen med at forme og sikre fremtiden.
På EuroCIS er der et omfattende forelæsningsprogram, der præsenteres på de tre scener, som er specialiseret i teknologi, detailhandel og nystartede virksomheder, og her vil de besøgende kunne få et væld af indsigter i form af spændende cases, trendtemaer og interessante forredragsholdere
Detailteknologi scenen
Højdepunkterne på Retail Technology Stage i hal 10 (stand F42) vil blandt andet omfatte:
VF Corp – mobil scanning for at optimere butiksdriften
VF Corporation, en af verdens største virksomheder inden for beklædning, fodtøj og tilbehør, er gået sammen med Scandit om at forbedre sit lagerstyringssystem. Andrea Comi fra VF Corporation og Jessica Grisolia fra Scandit rapporterer om resultaterne.
Profitforøgelse med AI-drevet demand forecasting og lageroptimering
Igor Matus fra CCC &; Özgür Karabulut fra Invent Analytics demonstrerer den enorme indvirkning på virksomhedernes overskud, som AI kan have, når den bruges til at optimere lagerbeslutninger.
Conneted retail scenen
På Connected Retail Stage i hal 10, G02, vil interessante foredragsholdere afsløre deres successtrategier i forhold til at udnytte potentialet i at forbinde digitale og klassiske distributionskanaler. Besøgende kan se frem til følgende foredrag, for blot at nævne nogle få:
360° visning af vores kunder med "Customer Insights Portal 2.0"
Douglas har videreudviklet sin "Customer Insights Portal", som nu forvandler de omfattende kundedata, der er opnået fra forskellige berøringspunkter, til handlingsrettede indsigter til beslutninger i realtid. Dr. Vanessa Junc fra Douglas og Markus Klesel fra Adesso SE vil præsentere den nye portalversion.
C&A integrerer modulær selvbetjeningsløsning for at understøtte maksimal fleksibilitet under kunderejsen
Jochen Probst, C&A, rapporterer om introduktionen af de tre nye check-out-muligheder "Self-Service", "Assisted-Service" og "Semi-Assisted-Service", og hvordan de modtages af kunderne.
KiK digitaliserer butiksdrift på mere end 4.000 europæiske lokationer
Karen Dyke fra Retail Manager Solutions Ltd. fortæller, hvordan KiK, Tysklands største discountvirksomhed inden for husholdningsartikler, har indført et nyt outletstyringssystem i over 4.400 butikker og 14 lande med det formål at forbedre kommunikationen med medarbejderne, rationalisere outletledelsen og minimere de administrative byrder.
Start-up scenen
På start up-scenen i hal 10 (stand D12) vil 16 nystartede virksomheder fremvise deres innovationer og løsninger i foredrag som:
- Levering de sidste kilometer: Hvordan Crowdshipping Levering optimerer alles ressourcer! (Shopopop)
- Revolutionerende detailhandel: AI-drevne i-tags til forbedrede shoppingoplevelser (BuyBuddy)
- Frigørelse af potentialet hos butikspartnere gennem generativ AI (DataDoIt SARL)
- Udnyttelse af AI til hyldestyring (konvolut OÜ)
- Fremtiden for detailhandel: IoT-automater og selvudtjekning i 2030 (Automatenland GmbH)
- Retail går Live Shopping – fremtidens salgskanal (Livemax GmbH)
Foredragene vil blive suppleret med fire panelsamtaler om emner som Retail & AI, Smart Tech & CX og Future Retail Trends. Derudover vil den fjerde udgave af den populære Start-Up Hub igen give mulighed for at etablere forretningskontakter med start-up’s. To priser uddelt af EHI – Retail Technology Awards Europe (reta) og Science Award – vil igen anerkende særligt imponerende tilgange.
Det komplette line-up af side events kan findes på: