Et showroom med masser af liv
Hver gang man besøger F&Hs showroom i Viborg, er der sket noget nyt; nye produkter, nye tendenser og nye inspirerende opstillinger, der kan inspirere detailhandlerne.
De ligger ikke på den lade side hos F&H i Viborg. Hver gang man besøger showroomet, er der masser af spændende nyt, og det var også tilfældet denne gang, hvor jeg tog turen rundt sammen med salgsdirektør Morten Hansen.
Vi begynder i Mette Blomsterbergs skønne univers, hvor der også denne gang var en række nyheder inden for bagekategorien.
Vi udvikler løbende serien, men vi holder os til bagningen, hvor vi allerede nu er et stærkt brand, fortæller Morten Hansen.
Lyngby Glas har F&H også stor succes med. Ikke mindst de slebne glas og karafler, der for alvor rykker blandt de unge lige nu. Her bliver serien nu udvidet med champagneglas.
Rosti Mepal er og bliver F&Hs stærkeste brand i Skandinavien, og selv om Margretheskålen har mange år på bagen, udvikles serien løbende med nye farver. Til efteråret ses således to smukke, nye nuancer af dybere blå og grøn.
Nyt er det også, at Margretheskålen kommer i en ståludgave, der også er blevet rigtig fint modtaget, fastslår Morten Hansen.
Holm, der blev lanceret for godt et år siden, har været en stor succes. Faktisk har salget af Holm nu overgået salget af Jamie Oliver, lyder det fra Morten Hansen. Holm henvender sig klart til det maskuline køkkenmiljø. Det gælder man-food, og det gælder gedigne redskaber, der holder, og Morten Hansen lover, at der til efteråret kommer masser af nyheder på den front.
En anden kendt dansker, der for alvor er slået igennem i designbutikkerne, er Christian Bitz med sit nye stel Bitz, som blev lanceret i foråret, og som siden har taget markedet med storm.
Nyt på den front er bestik i messing, en serie ovnfaste fade og sylteglas.
På turen rundt i showroomet stopper vi også op ved Nuance, og Morten Hansen fortæller, at Nuances kande netop har vundet en international designpris på en messe i Toronto.
Nuance har så at sige været igennem en new beginning. Brandet er nu ved at finde sin egen identitet. Men der er blevet ryddet op, og det har været en hård kamp, indrømmer Morten Hansen, der samtidig pointerer, at man nu er klar til efteråret. Det er tænkt over detaljerne, og brandet er skubbet endnu mere i livsstilsretningen.
Nyt i Nuance er bl.a. lysestager til bord og gulv samt et vægur.
For alle vore egne brands har vi skabt en målrettet strategi både i og uden for Danmarks grænser, og vi præsenterer vore brands på såvel Ambiente som på Maison et Objet i Paris og på TrendSet i München, fortæller Morten Hansen.
Södahl
For enden af showroomet fylder Södahl et stort område, og her fornemmer man for alvor trenden. Her ses Quiet Daydream et univers med en feminin drejning i pastelnuancer og bløde former.
Glorious Garden er et andet tema, hvor grønne nuancer og botanisk inspirerede tryk spiller en hovedrolle. Her ses også kludetæpper i skind og sengetøj i flonel, der på smukkeste vis matcher cottage-stilen.
Sentimental Vintage er et tredje tema, hvor de dybe, mørke vinterfarver får lov til at leve. Det gælder indigo, grå og sort i smukke designs og mønstre.
Södahl har også taget fat på de danske traditioner og har skabt en Flora Danica kollektion, der består af to sengesæt med ægte Flora Danica motiver; Kløver og For-glem-mig-ej samt tre viskestykker med tilsvarende Flora Danica-motiver.
Vi har store forventninger til Flora Danica-kollektionen. Prismæssigt ligger sengesættene i den dyrere ende, men de leveres i smukke gaveæsker og er derfor perfekte til gaver til bryllupper med videre.
Sidst har Södahl naturligvis også en julekollektion klar, og denne gang gælder det den naturlige jul. Her ses grå damaskduge og smukke, enkle prints.