15.02.2021  |  Business  |  Ledelse & drift

Indspark: Det store Forårsnummer 2021

Corona pandemien stopper ikke design- og interiørbranchen. Leverandørerne har stadig masser af spændende nyheder, der skal præsenteres for detailhandlerne. Men det kan være en udfordring, for mange messer er aflyst. Derfor dedikerer Designbase vores marts-nummer til netop at præsentere de nyheder, der skal drive branchen i den forestående sæson.

Kom med i Designbase universet og det store Forårsnummer 2021

Book annoncering hos Hans Snestrup, tlf. +45 2896 1022 eller hs@horisontgruppen.dk og indsend gerne redaktionelt materiale, det vil sige en kortere tekst samt foto i høj opløsning, til pf@horisontgruppen.dk. Tidsfrist for indsendt redaktionelt materiale er torsdag 18. februar 2021.

Det er nu, alle de spændende, overraskende, smukke, dekorative og funktionelle nyheder skal præsenteres for detailhandlens indkøbere i Design- og interiørbranchen. Desværre er mange messer aflyst, og det gør det vanskeligere for branchen at få et overblik over de nye designprodukter, der skal være med til at drive detailhandlen – fysisk og online – i den kommende tid. Derfor dedikerer vi Designbase i marts til netop at være branchens talerør, når det gælder nyheder til sommeren 2021. Vi skaber med andre ord et ”messe”-nummer, og alle branchens aktører er velkomne til at indsende sæsonens nyheder til præsentation.


Design- og interiørbranchen klarer sig faktisk nogenlunde i denne hårde coronatid i forhold til mange andre brancher. Salget af nye boliger; huse og ejerlejligheder samt sommerhuse er steget markant i 2020. Vi etablerer hjemmekontorer, der skal indrettes, og ikke nok med det; vi opholder os i vores hjem 24/7. Det betyder, at vi i høj grad får øjnene op for, at nye puder, nye lysestager eller et nyt stel i stedet for det gamle slidte, kan være tiltrængt.
Samtidig har mange danskere i kraft af udbetalte indefrosne feriepenge, hvor der kommer endnu en pulje til marts, faktisk flere penge mellem hænderne til forbrug end vanligt. Ikke mindst i disse tider hvor corona pandemien sætter en effektiv stopper for ferierejser til udlandet.


Herudover er den danske design- og interiørbranche generelt rigtig gode til salg på nettet, og også det har været en medvirkende faktor i forhold til at redde salget af design- og interiørprodukter. For i kraft af restriktioner og nedlukninger af de fysiske detailbutikker, er netsalget eksploderet i det seneste år, og det gælder også for boligbranchen.
Derfor er det nu vigtigere end nogensinde, at få nyhederne ud i butikkerne. At få vist forbrugerne de nye tendenser og de nye produkter og inspirere dem til køb, så branchen også fremadrettet og efter corona kan trives.

Mere fra Hans

Hans Snestrup

Nordic Business Manager

Se profil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere