Hampus Färdig overgår fra rollen som markedsdirektør til CEO i Design House Stockholm, og med skiftet følger et ønske om at udvide brandet.
”Vi er meget opsatte på at udvide vores produktudbud endnu mere samtidig med at øge digitalt salg og at opnå en stærkere tilstedeværelse i fysisk detailhandel,” forklarer Hampus Färdig i en pressemeddelelse.
Design i blodet
Med en begyndelse som kommunikationsuddannet og en bachelor fra Academy of Arts i San Fransisco var vejen banet for Hampus Färdig i designverdenen, og i løbet af sin 7 år lange ansættelse hos Design House Stockholm har han blandt andet været ansvarlig for at virksomheden kunne overgå fra fysisk detailhandel til en hybrid, der inkluderede onlinesalg. I dag indbringer virksomhedens onlinesalg 60 procent af det samlede salg. Og så hjælper det nok, at Hampus Färdig har fået design ind med modermælken.
”Som søn af vores grundlægger Anders Färdig blev jeg født med Design House Stockholms filosofi. Min barndom var noget anderledes end mine jævnaldrendes: Som 6-årig sad jeg og dekorerede rester af glasprøver med sølv- og guldtuscher,” fortæller Hampus Färdig.
Besøg Design House Stockholm her.
IDL
Foto: Design House Stockholms nye CEO Hampus Färdig. Foto: Design House Stockholm