Danske forbrugere føler sig ikke sikre ved nethandel
Størstedelen af de danske forbrugere føler sig ikke sikre, når de handler på nettet. Det viser en ny undersøgelse.
Selvom vi danskere storshopper på nettet, føler et flertal af os sig slet ikke sikre, når det kommer til nethandel. Det viser en ny undersøgelse, som researchbureauet Opinium har foretaget for softwarevirksomheden MarkMonitor, skriver detailfolk.dk.
Undersøgelsen viser, at 78 procent af de adspurgte er bekymrede for cybersikkerheden. Sidste år lå tallet på 64 procent, hvilket altså er en stigning på 14 procent.
Det stigende tal bør få butikkerne til at reagere, lyder det fra Mark Frost, som er adm. direktør hos MarkMonitor.
Læs også: Ekspert til netbutikker: I skal optimere jeres søgefunktioner
Bare fordi antallet af forbrugere, der køber varer online, bliver ved med at stige, betyder det ikke, at virksomhederne blot kan læne sig tilbage og antage, at alle disse mennesker føler sig trygge ved at gøre det. Brands skal simpelthen gøre alt, hvad de kan, for at få deres kunder til at føle sig trygge på nettet - uanset om det betyder, at de slår hårdt ned på falske varer, eller om det handler om at gøre det klart for alle deres kunder, at deres betalingsoplysninger er i sikkerhed, siger han til detailfolk.dk.
Undersøgelsen videre endvidere, at fire ud af fem af de adsprugte mener, at fejlkøb af kopivarer er et særligt usikkerhedsmoment. Knap halvdelen er bekymrede for sikkerheden om personfølsomme oplysninger.