Dansk møbelbrand med ny identitet
NORR11 starter 2019 med ny brandidentitet, nyt logo og ny møbelkollektion.
NORR11 blev etableret i 2011 og har siden da slået sig op på at være et brand, der gentænker skandinavisk design med henblik på at skabe tidløse møbler, der forener fortid og nutid.
Med lanceringen af den nye brandidentitet ønsker virksomheden at afspejle, hvordan NORR11 har udviklet sig gennem årene. Det samme gælder for produktsortimentet, hvor nogle produkter er sorteret fra, og hvor mange nye er kommet til. Alt sammen med målet om at tydeliggøre hvilken retning NORR11 bevæger sig mod i fremtiden som møbelbrand. Det skriver NORR11 i en pressemeddelelse.
I dag er næsten al produktion rykket fra Asien til Europa, hvilket bl.a. sikrer en høj kvalitet samt kortere leveringstider. NORR11 har også fået nyt logo, hvor Copenhagen er byttet ud med Scandinavian. En ændring der er med til at understrege NORR11s fokus på de skandinaviske designtraditioner. Herudover er NORR11 for nylig blevet forenet under ét tag, idet hovedkontor og showroom er flyttet til nye lokaler på Østergade 17 i København. Bag de mange ændringer i NORR11, står Magnus Berg Magnusson, som siden august 2017 har været CEO for NORR11.
“Vi er kommet langt siden 2011, og vores nye identitet er designet til at repræsentere, hvordan vi har udviklet os som virksomhed, og hvordan vi har skabt et tidløst, men stilfuldt fundament for NORR11. På en måde er vi som et nyt brand, og alt vi gør i dag repræsenterer vores ambition om at være et af de bedste skandinaviske designbrands”, forklarer Magnus Berg Magnusson i pressemeddelelsen.
Den nye kollektion lanceres på Stockholm Furniture & Light Fair til februar. Heriblandt to nye stole; Samurai Chair og Elephant Dining Chair, der begge er designet af Kristian Sofus Hansen og Tommy Hyldahl.