Brancheprofilen: Vi har været på en vanvittigt spændende rejse

Bettina Kross Larsen står i spidsen for Inspiration i Kolding Storcenter. Her har butikken slået dørene op for et nyt butikskoncept, som byder på nye produkter og oplevelser for alle sanserne.

Bettina Kross Larsen, butikschef i Inspiration, Kolding Storcenter.

Om Bettina Kross Larsen

Stilling: Butikschef hos Inspiration i Kolding Storcenter

Uddannelse: Isenkræmmer, 1984

Tidligere job: Hos Inspiration i Rosengårdscentret i knap 21 år

Hvad går jeres nye butikskoncept ud på?
Vi er med det nye koncept gået hen og blevet en livsstilsbutik. Det indebærer, at vi efter en total modernisering i februar 2015 nu står med en splinterny og stilren butik med lækkert inventar. Vi har blandt andet fået et loungeområde, hvor kunderne kan sidde og nyde en kop kaffe, og så har vi fået et køkken i butikken, hvor vi tit bager brød og kager. Det giver noget til både lugte- og smagssansen.

Det hele handler om at give kunderne en sanseoplevelse, når de besøger butikken, og det er vigtigt, at de føler sig godt tilpas. Vi har skåret lidt ned på sortimentet visse steder, men så har vi til gengæld udvidet med en masse nye produkter og leverandører. Vi har blandt andet fået småmøbler, delikatesser og blomster.

Hvordan har kunderne taget imod konceptet?
De har taget fantastisk godt imod det. Vi har fået mange positive tilkendegivelser, og det får vi stadig, selvom det snart er et år siden, at butikken genåbnede. Førhen var det tit sådan, at kunderne vidste præcis, hvad de skulle have og gik til kassen og købte det.

Nu går de meget mere rundt i butikken og bruger tid på at kigge og få idéer. De er positive, og det er vi i dén grad også.

Har hverdagen i Inspiration ændret sig for dig?
Jeg er en Inspirationspige helt ud til fingerspidserne, og med den nye, lækre butik, de nye produkter og de glade kunder betyder det, at jeg har fået en fornyet energi. Der sker så meget nyt, og vi kan se, at det er det helt rigtige, vi har fat i.

Jeg har selvfølgelig haft mere travlt på det seneste, men det er kun positivt, da travlheden og salget har givet pote på bundlinjen.

Vil der i løbet af 2016 komme flere nye tiltag?
Vi skal hele tiden være med, der hvor tingene sker. Det gør sig gældende inden for IT, inden for trends og inden for indkøbsoplevelser. Vi skal være aktive og synlige i butikken, og vi skal også i 2016 forny os på dette område.

Derudover vil vi også gerne bruge vores kundeklub meget mere. Vi vil skabe oplevelser for kunderne uden for åbningstiden og gøre mere ud af VIP-aftener.

Hvilke områder hitter mest hos dig?
Jeg kan rigtig godt lide områderne trends og boligindretning. Derfor passer det nye koncept godt til det, jeg selv står for. Det har været en vanvittigt spændende rejse, vi har været på gennem det sidste års tid, og det har været super fedt at få nye, lækre produkter ind – ofte som danske designere står bag. Det er tydeligt at se, at der ligger et godt håndarbejde i produkterne.

Desuden er jeg meget glad for at sælge, at have kontakt til kunderne og at skabe resultater.

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023