Brancheprofilen: Vi gør hverdagen nemmere med vores enkle produkter

Nomess Copenhagen er, som første del af navnet antyder, en designvirksomhed med rene linjer og et enkelt udtryk. Designbase har talt med Suzanne Potts, som er stifter og kreativ direktør, om virksomhedens design, produkter og fremtid.

Suzanne Potts, stifter og kreativ direktør hos Nomess Copenhagen..

Om Suzanne Potts

Stilling: Kreativ direktør, Nomess Copenhagen, stiftet i 2007.

Uddannelse: Cand.negot

Tidligere job: Har tidligere arbejdet inden for arkitektur, udstillinger og indretninger.

Hvilken type designvirksomhed er Nomess Copenhagen?
Nomess Copenhagen er en designvirksomhed, som tager afsæt i begrebet ’organizing’. Vi designer produkter, som gør hverdagen enkel, og samtidig udvikler vi os i en retning, hvor udtrykket i sig selv får en større og større betydning.

Hos os kan funktionaliteten ikke stå alene og skal derfor forenes med æstetik samt være moderne, enkel og international. Vores stil er international, men tager udgangspunkt i København og dermed den nordiske designtradition.

Hvilke produkter gør I jer i?
Vi gør os meget i en række kategorier, som er kædet sammen med vores værdisæt. Vi har kategorierne opbevaring, møbler, kontor, rejse og bad, og så kommer der nogle nye kategorier i den nye kollektion.

Kategorierne er rimelig brede, og fælles for dem gælder det, at vi tager udgangspunkt i noget funktionelt inden for et bestemt område. Derudover har vi, som nævnt, begrebet ’organizing’, hvilket er gennemgående og vores hovedfokus.

Hvordan lyder jeres designfilosofi?
Vores navn Nomess er også vores filosofi: Der skal være ’no mess’. Sådan har filosofien lydt lige fra start, og det er vigtigt, at vi bevarer vores fokus på denne oprindelige filosofi. Det hele skal være så enkelt som muligt, og vi ønsker at skabe moderne og varige produkter, som er enkle og rene. Men man kan sige, at det enkle faktisk altid er det sværeste. Det handler om at skære ind til benet, at eliminere alt det overflødige og sætte fokus på det, der er essentielt.

Derudover går vores designfilosofi også ud på, at vores produkter skal være genkendelige Nomess-produkter. Det er de ved at være stærke i materialer og i farver, hvis vi vel at mærke bruger farver – det gør vi nemlig ikke altid.

Hvad gør I for at følge med tidens tendenser?
Vi følger blandt andet med på alle sociale medier, vi rejser, og vi går på messer. Men jeg tror, at det vigtigste af det hele er, at vi observerer samfundsudviklingen, og hvordan vi lever. Det bruger vi i udviklingen af vores produkter.

Derudover har vi en masse kreative mennesker tilknyttet, som bruger vores produkter. Man kan bruge produkterne på mange forskellige måder, og på den måde kan man skabe sin helt egen stil med Nomess-produkterne.

Hvor ser du Nomess Copenhagen om fem år?
Det er mit mål, at Nomess skal være en stærkere bestanddel af den faste, internationale designscene. Nomess skal være blandt de designvirksomheder, man skal holde øje med. Vi vil udvikle os kraftigt på vores design, hvor vi også har sat stærkt ind med nye, unge designere.

Vi har således både designere, som kommer ”ude fra”, og så har vi designere ansat in house. I fremtiden skal vi gøre brug af en god kombination af de mange dygtige designere.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.11.2024Designbase.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023