Brancheprofilen: Jul med Rikki Tikki

Kirsten Sander Iversen blev pr. 1. august ansat som salgschef hos Rikki Tikki. Hun er dermed startet i virksomheden i en af de travleste salgsperioder op til jul. Designbase har talt med Kirsten Sander Iversen om julen hos Rikki Tikki og om at starte i en af de mest hektiske perioder.

Kirsten Sander Iversen.

Om Kirsten Sander Iversen

Stilling: Salgschef hos Rikki Tikki siden 1. august 2015.

Uddannelse: Startede i lære som isenkræmmer i 1976 i Århus. Her stod Kirsten Sander Iversen i forretning i en række år.

Tidligere job: Sælger og salgschef hos Rosendahl, i alt 17 år.

Hvad forventer I jer af julehandlen 2015?
Hos os i Rikki Tikki forventer vi os en rigtig god julehandel. Det gør vi blandt andet fordi, der er meget positive tendenser i markedet, og fordi vi har fået stor opbakning fra forhandlerne.

Desuden har vi bygget julestuer op ved vores kunder, og til stor glæde for os har vi fået mere plads til julestuerne i år end tidligere. Det er dejligt, at butikkerne har lyst til at afsætte så mange kvadratmeter til os.

Hvordan har indsalget til julen 2015 været i forhold til julen 2014?
Indsalget har været godt og større end sidste års indsalg. Det er tydeligt at mærke, at kunderne og kæderne bakker op om de produkter, de har valgt i deres sortimenter. Også på forbrugersiden er julen et særligt stort hit i år. Forbrugerne begyndte nemlig tidligere end normalt at købe ind til deres egne julestuer – faktisk hele 14 dage tidligere. Jeg tror, at det måske kan skyldes den dårlige danske sommer, vi har oplevet i år.

De julestuer, vi har bygget op, er også blevet bygget op tidligere, end de plejer. Stuerne plejer at blive bygget op først i oktober, men i år har det været allerede midt september.

En af Rikki Tikkis julestuer..

Er der solgt flest produkter inden for klassisk eller moderne jul?
Det er helt klart den klassiske jul, der vinder. Nisser, guld og godt kunsthåndværk går man aldrig forkert af. Hos os i Rikki Tikki er vi jo tunge på jul, og vi spænder meget bredt. Jeg er særligt overvældet over, hvor godt det går med Trip Trap nisserne fra Etly Klarborg. Det er tydeligt, at forbrugerne virkelig har taget nisserne til sig; de er samleobjekter, og symboliserer samtidig den gode, gamle og klassiske jul.

Derudover er hr. og fru Rudolf fra Medusa et meget populært par. De er lidt mere moderne i udtrykket og har en helt særlig genkendelighed. Også Èn Gry & Sifs filtprodukter vinder stort indpas, mens Jette Abildgårds klassiske juleserie også storhitter.

Hvordan har det været at starte som salgschef i en af de travleste salgsperioder?
Det har været en spændende og god udfordring. Selvom jeg har over 30 års erfaring i branchen, er der altid nye ting, man kan blive udfordret på. Det er blandt andet også det, der gør det så spændende at være i denne her branche.

Jeg har været så heldig at opleve en kæmpe opbakning fra både kunder og fra mine nye kollegaer. De har alle taget rigtig, rigtig godt imod mig. Endvidere er Rikki Tikki et fantastisk firma at komme ind i, og jeg er meget overvældet over hele min opstart, som har været fantastisk – langt ud over det sædvanlige.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023