Brancheprofilen: Hos Sinnerup er vi er innovative og nyskabende

Hos Sinnerup gør man en dyd ud af at være med på ”beatet” ved at være innovative og nyskabende. Designbase har talt med adm. direktør Lars Sinnerup.

Hvordan oplever du markedet inden for interiør- og design-detailhandlen?
Alt er i forandring i øjeblikket, og udviklingen er meget progressiv. Selvom vi løbende laver justeringer, er der ting, der kommer bag på os. Vores julehandel gik f.eks. over al forventning på nogle parametre, mens det på andre områder ikke kørte helt, som det skulle. Tiden op til Black Friday oplevede vi som meget dynamisk, og selve Black Friday var rigtig god – vi havde en vækst på 5 procent, hvilket vi var positivt overraskede over, da vi igennem året har oplevet, at nogle af de store varegrupper har været med på generelle rabatkampagner flere gange.

Om Lars Sinnerup

Stilling: Adm. direktør

Uddannelse: Handelsuddannet

Tidligere jobs: Har altid arbejdet i Sinnerup

Hvordan ser du det fremtidige marked?
Det handler om at være innovativ og nyskabende, hvis man vil have succes. Vi har netop sendt vores katalog på gaden, og hvis man går det efter i sømmende, kan man se, at det er produkter, vi langt hen ad vejen selv har skabt. Hvis man sammenligner med tidligere kataloger, vil man også kunne se, at vi er blevet mere temaorienterede. Vi fusionerer moden og boligen, og vi er på forkant med farverne. Den grønne farve, som siges at blive en trend senere på året, har vi taget til os nu. Hvis man vil være med på ”beatet” ift. det fremtidige marked, skal man være god til at produktudvikle og have et personale, der er fagligt dygtige og holder sig opdaterede. Der er vi på hjemmebane. Det er samtidig vigtigt, at der er et tæt samarbejde med nære samarbejdspartnere, da vi som multibrand-koncept er afhængige af en tæt og god dialog med udvalgte leverandører.

Læs også: Brancheprofilen: Det nye Illums Bolighus i Aarhus skal være verdenskendt

Hvor stor en rolle tror du, e-handlen kommer til at spille?
Det er svært at sætte procenter på, men det afgørende er, at man formår at følge og forsøge at være på forkant med udviklingen. Vi har eksempelvis ansat tre ekstra medarbejdere til at udvikle vores e-shop de kommende år. De skal arbejde med storytelling og få vores historier ud på nettet – det er et felt, hvor vi skal steppe mere op. Vi er nødt til at prøve at gå egne veje for at være nyskabende og sætte vores eget DNA, og de nye medarbejdere skal sikre, at vi når barren. Det er en neverending story, og der vil altid være en udvikling at spore, når det kommer til e-handel.

Hvad har I af planer for fremtiden?
Det kommende år åbner vi to store livsstilsmagasiner i Vejle og Vanløse. I Vejle åbner vi i løbet af foråret – slut april eller maj – men jeg kan ikke give en konkret dato endnu. I Vanløse åbner vi den 12. oktober. Vi har store forventninger til de to butikker: I Vejle får vi byens bedste plads lige ved åen, og i Vanløse, hvilket bliver vores første stormagasin på Sjælland, satser vi på at kunne gøre en stor forskel for Vanløses byliv og bymidte. Det er en spændende udvikling vi er i, og vi glæder os til at byde en masse nye kollegaer velkommen i koncernen. Vi står stærkt med en masse dedikerede medarbejdere, og det er skønt, hvis vi kan fortsætte denne udvikling. Vi har en god tro på egne evner og mener, at vi kan gøre en stor forskel, når vi taler kundeoplevelse.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.11.2024Designbase.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023