Brancheprofilen: Hos Sinnerup er vi er innovative og nyskabende

Hos Sinnerup gør man en dyd ud af at være med på ”beatet” ved at være innovative og nyskabende. Designbase har talt med adm. direktør Lars Sinnerup.

Hvordan oplever du markedet inden for interiør- og design-detailhandlen?
Alt er i forandring i øjeblikket, og udviklingen er meget progressiv. Selvom vi løbende laver justeringer, er der ting, der kommer bag på os. Vores julehandel gik f.eks. over al forventning på nogle parametre, mens det på andre områder ikke kørte helt, som det skulle. Tiden op til Black Friday oplevede vi som meget dynamisk, og selve Black Friday var rigtig god – vi havde en vækst på 5 procent, hvilket vi var positivt overraskede over, da vi igennem året har oplevet, at nogle af de store varegrupper har været med på generelle rabatkampagner flere gange.

Om Lars Sinnerup

Stilling: Adm. direktør

Uddannelse: Handelsuddannet

Tidligere jobs: Har altid arbejdet i Sinnerup

Hvordan ser du det fremtidige marked?
Det handler om at være innovativ og nyskabende, hvis man vil have succes. Vi har netop sendt vores katalog på gaden, og hvis man går det efter i sømmende, kan man se, at det er produkter, vi langt hen ad vejen selv har skabt. Hvis man sammenligner med tidligere kataloger, vil man også kunne se, at vi er blevet mere temaorienterede. Vi fusionerer moden og boligen, og vi er på forkant med farverne. Den grønne farve, som siges at blive en trend senere på året, har vi taget til os nu. Hvis man vil være med på ”beatet” ift. det fremtidige marked, skal man være god til at produktudvikle og have et personale, der er fagligt dygtige og holder sig opdaterede. Der er vi på hjemmebane. Det er samtidig vigtigt, at der er et tæt samarbejde med nære samarbejdspartnere, da vi som multibrand-koncept er afhængige af en tæt og god dialog med udvalgte leverandører.

Læs også: Brancheprofilen: Det nye Illums Bolighus i Aarhus skal være verdenskendt

Hvor stor en rolle tror du, e-handlen kommer til at spille?
Det er svært at sætte procenter på, men det afgørende er, at man formår at følge og forsøge at være på forkant med udviklingen. Vi har eksempelvis ansat tre ekstra medarbejdere til at udvikle vores e-shop de kommende år. De skal arbejde med storytelling og få vores historier ud på nettet – det er et felt, hvor vi skal steppe mere op. Vi er nødt til at prøve at gå egne veje for at være nyskabende og sætte vores eget DNA, og de nye medarbejdere skal sikre, at vi når barren. Det er en neverending story, og der vil altid være en udvikling at spore, når det kommer til e-handel.

Hvad har I af planer for fremtiden?
Det kommende år åbner vi to store livsstilsmagasiner i Vejle og Vanløse. I Vejle åbner vi i løbet af foråret – slut april eller maj – men jeg kan ikke give en konkret dato endnu. I Vanløse åbner vi den 12. oktober. Vi har store forventninger til de to butikker: I Vejle får vi byens bedste plads lige ved åen, og i Vanløse, hvilket bliver vores første stormagasin på Sjælland, satser vi på at kunne gøre en stor forskel for Vanløses byliv og bymidte. Det er en spændende udvikling vi er i, og vi glæder os til at byde en masse nye kollegaer velkommen i koncernen. Vi står stærkt med en masse dedikerede medarbejdere, og det er skønt, hvis vi kan fortsætte denne udvikling. Vi har en god tro på egne evner og mener, at vi kan gøre en stor forskel, når vi taler kundeoplevelse.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023