Brancheprofilen: Det handler om troværdighed og gode relationer

"Du kan komme rigtig langt med et godt produkt - men endnu længere med gode relationer". Sådan lyder det fra Anne-Mette Nissen, der er indehaver af designagenturet I AM Agency.

Anne-Mette Nissen..

Hvad er I AM Agency for en type agentur? 

I AM Agency repræsenterer godt design til hverdagsbrug. Jeg repræsenterer blandt andet mærker som Raumgestalt, der laver skærebrætter til det moderne danske køkken, Filigrantræ, som designer juletræer ud af bæredygtigt træ, og australske The Beach People, der laver runde håndklæder. Jeg har en dejlig blanding af designprodukter fra både Danmark og udlandet, som alle skiller sig ud i både design og kvalitet. Jeg prøver at dække forskellige produkter inden for kategorien "livsstil", så butikkerne i realiteten kan lave en "I AM Agency-shop", hvor kundernes behov kan dækkes på én gang, og butikken kan nøjes med at tale med få sælgere. 

Hvordan adskiller I AM Agency sig fra andre agenturer?

Der er mange agenturer, der har lige så spændende produkter, som jeg selv har. Derfor gør jeg en stor dyd ud af at yde en høj grad af kundeservice. Det betyder rigtig meget for mig, at jeg har en god relation til mine kunder, og at vores samarbejde er troværdigt. Det er særlig vigtigt for mig, at jeg ikke "oversælger" noget, presser kunderne til noget, de måske ikke har lyst til, og at den rådgivning, jeg giver, både er grundig og rigtig. Derudover gør jeg meget ud af at besøge mine kunder og pleje relationerne til dem. Jeg dukker eksempelvis ofte uanmeldt op ude i butikkerne, fordi jeg har en oprigtig interesse i at høre, hvordan det går dem. Det er vigtigt at vise, at man ikke kun dukker op, når man vil sælge kunderne et produkt.

Du startede I AM Agency i januar 2016 - hvordan er det gået indtil nu? 

Jeg har flere års erfaring med salg, som jeg heldigvis har kunne trække på. Det har hjulpet mig meget. Jeg ved eksempelvis, at man ikke kan få alle folk til at købe sit produkt med det samme, men at ting tager tid, og det har givet mig en form for ro i opstartsfasen. Det har selvfølgelig været hårdt at starte op som selvstændig, og økonomien har været stram, men jeg synes alligevel, at det har været en spændende rejse, og at det er gået over al forventning. Det skyldes nok også, at jeg har været god til at tage hånd om mine kunder. Jeg elsker at kunne planlægge min egen hverdag og give mig i kast med projekter, som virkelig interesserer mig. Jeg har fået en ny form for frihed, som jeg ikke kan sætte pris på. 

Hvad drømmer du om i forhold til I AM Agency?

Jeg drømmer om at introducere et mærke for forbrugerne, som kan gå hen og blive rigtig stort. Jeg kan godt lide tanken om at være med til at skabe noget. Jeg vil også gerne tilføje flere mærker til min portefølje. Man skal dog passe på med at have for mange mærker under sin kappe, da det kan gå ud over relationen til kunderne. Men om fem år har jeg i hvert fald slået mine nuværende brands rigtig godt fast, jeg har flere ansatte og eventuelle samarbejdspartnere, og så har jeg et showroom, hvor folk kan blive præsenteret for alle de spændende mærker, som I AM Agency repræsenterer.  

Om Anne-Mette Nissen

Anne-Mette Nissen er 29 år gammel. Hun bor og arbejder i Aarhus.
 
Stilling: Indehaver af agenturet I AM Agency
Uddannelse: Uddannet salgsassistent med speciale i møbler fra Odder Handelsfagsskole
Tidligere job: Salgsansvarlig hos Louise Kragh Smykker i fem år
Repræsenterer: Malling Living, The Beach People, Filigrantræ og Nicolaj Engros - herunder Raumgestalt og Coolsnowglobes.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

04.02.2025Nääsgränsgården

Sponseret

Christmasworld - Messe Frankfurt 7.-11. februar

04.02.2025Designbase.dk

Maison&Objet: Dristig innovation, der inspirerer

03.02.2025Designbase.dk

Blev inspireret til trenden 2025 og forretningsudvikling

30.01.2025Designbase.dk

Ambiente 2025: Et overblik over den moderne livsstil

30.01.2025Lübech Living ApS

Sponseret

Lys, der gør en forskel – Mød brandet Vance Kitira

28.01.2025Formland

Sponseret

Formfuldendt Formland klar til at inspirere branchen

28.01.2025Designbase.dk

Heimtextil 2025: En hyldest til tekstilindustriens modstandskraft og fremtidens interiørdesign

27.01.2025Formland

Sponseret

Formland klar med ny viden og unikke installationer

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Ambiente – Livsstilsbevægelsen

Det er aldrig det samme, der er altid noget nyt. Den førende internationale forbrugsvaremesse er en fantastisk oplevelse! Få et overblik over den globale markedsplads hos Ambiente ved at observere det dynamiske samspil mellem produkter og design, højdepunkter og begivenheder.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex
Messe
Creativeworld News

Hold dig opdateret og gå ikke glip af nogen nyheder. Vores nyhedsbrev giver dig den seneste information og praktiske tips til dit besøg på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Copyright 2023