Blev inspireret til trenden 2025 og forretningsudvikling
Formland Spring 2025 byder på spændende og lærerige foredrag og debatter med eksperter inden for bl.a. trendforskning, digitalisering, branding og cirkularitet, og programmet er fyldt med input, ideer og strategier, der kan udvikle forretningen.
Både søndag, mandag og tirsdag 2.-4. februar er der arrangementer på Formlands Speak Up Scene, og de foredrag, der kan vælges imellem, kan du se her:
Søndag kl. 10.00 - 10.30 fortæller Jill Hawkins, der er fashion psychologist, stylist og trend researcher om ”Designing for creativity and health”.
Hun vil fortælle om den stærke indvirkning, som vores miljøer, tankegang og livsstilsvalg har på kreativitet, sundhed og velvære. For kreativitet og sundhed er tæt forbundet, og ved at designe vores rum med omtanke kan vi forstærke kreativ energi og forbedre vores følelse af velvære.
Hun vil mikse teori og praktiske strategier og guide tilhørerne i at kuratere miljøer, der understøtter både sundhed og kreativt potentiale. ”Lær, hvordan du former dine omgivelser, tankegang og vaner for at skabe inspiration, forbedre dit helbred og bringe mere liv til dit liv og arbejde”, siger hun forud for foredraget.
Søndag kl. 11.00 - 11.30 samt mandag og tirsdag kl. 11-11.30 vil Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej fortælle om ”Trends til SS25”.
Foredraget har udgangspunkt i pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen, og indeholder både en beskrivelse af tidsånd, megatrends og fire trendtemaer med hver deres moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til indkøb, styling og kommunikation.
Søndag kl. 13.00 - 13.30 og mandag kl. 14-14.30 er det trendforsker og livsstilsekspert Mads Arlien-Søborg, der står på scenen med foredraget ”Stay, Taste, Shop, Explore.
Hvad rører sig i storbyer som London, Paris og Stockholm – eller endda lige rundt om hjørnet i København? Tag med på en inspirerende rejse gennem 2025's mest spændende byoplevelser. På kun 30 minutter dykker vi ned i, hvad der gør netop disse steder til trendsættere i moderne livsstil og kultur.
Mads Arlien-Søborg fortæller om, hvordan de nyeste strømninger former alt fra hoteller og kaffebarer til unikke butikker og innovative museer. Oplev byernes sjæl gennem både de skjulte skatte og de nyeste hotspots – en sand insider-oplevelse, der giver dig nye perspektiver på storbylivet.
Søndag kl. 14.00 – 14.30 samt tirsdag kl. 10-10.30 giver trendforsker hos pej gruppen Louise Byg Kongsholm en Trend update.
En opdatering på samfund, tidsånd og trends og en undersøgelse af, hvordan vores verden udvikler sig, og hvordan forbrugsmønstre påvirkes. Oplægget giver mulighed for at opdatere viden om de nyeste trends, tendenser og forbrugeradfærd samt udstyre tilhørerne med værktøjer til at navigere i en konstant foranderlig verden og give konkrete strategier og redskaber, der kan hjælpe med at tilpasse virksomheden den skiftende virkelighed.
Mandag kl. 13.00 – 13.30 fortæller Christina Roed Gaarde, Social Content & Strategy Specialist, Group M, om ”Nutid til fremtid: Social medie trends 2025.
Her belyser hun de sociale medietendenser, der forventes at dominere i 2025, med særlig vægt på relevansen for design- og livsstilsbrands. Foredraget giver indsigt i både de brede SoMe-strømninger og specifikke platformes udvikling.
Eksempelvis vil TikToks eksplosive vækst blive belyst, og hvordan platformen i stigende grad overtager rollen som inspirations- og informationskilde for det yngre publikum, som nu ofte vender sig mod TikTok fremfor google til søgninger. Foredraget indeholder konkrete tips til, hvordan brands kan udnytte og implementere disse trends i deres egen strategi.
Tirsdag kl. 13.00 – 13.30 står der “5 cases showing the path to an excellent customer experience på programmet, hvor Kristoffer Okkels, digital forretningsudvikler, vil tage tilhørerne med på en verdensturné med nogle af de brands, der sætter standarden for enestående kundeoplevelser i design- og livsstilsbranchen. Oplev fem helt nye globale eksempler på virksomheder, der forstår, at oplevelser er den mest effektive måde at opnå differentiering, kundetilfredshed og vækst på. Emnerne vil omfatte at være til stede, hvor kunderne sænker paraderne, levere ekstraordinær kundeservice og skabe unikke købsoplevelser for hver enkelt kunde.
Tirsdag kl. 14.00 – 14.30 gør Carsten Rose Lundberg, Branchedirektør for digital handel hos Dansk Erhverv status på E-handel: ”Nye indsigter, nye muligheder”
E-handelslandskabet er i konstant udvikling, og 2024 har markeret sig som et skelsættende år for den digitale markedsplads. Få de nyeste indsigter og opdag de nye muligheder, som forandringerne i forbrugernes onlineadfærd og markedstendenser bringer med sig.
Carsten Rose Lundbjerg præsenterer den aktuelle status for e-handel med udgangspunkt i Dansk Erhvervs nyeste E-handelsanalyse for 2024. Med friske tal og tendenser fra hele året får du en dybdegående forståelse af de største ændringer og udfordringer, som præger online handel netop nu. Foredraget giver dig konkret indsigt i forbrugerforventninger, nethandlens indflydelse og fremtidens vækstområder – essentiel viden for alle, der arbejder med digital handel.