Andersen Furniture og Rikki Tikki Company i spændende designsamarbejde

Siden 1906 har Andersen Furniture A/S designet og fremstillet møbler til et smukt nordisk design. Nu har møbelvirksomheden i Hinnerup indgået et samarbejde med Rikki Tikki Company A/S, og den fælles kærlighed for træ kommer til udtryk i en nordisk inspireret kollektion, der bl.a. byder på hylder, et garderobestativ og tapasbræt.

Fra Andersen Design Since 1906-kollektionen, der skabes i samarbejde med Rikki Tikki Company..

Det gælder håndværk, ekspertise, en sans for detaljer og finesser samt masser af sjæl at designe den nye, smukke kollektion af ting i træ, som udgør det nye samarbejde mellem Andersen Furniture og Rikki Tikki Company.

Kollektionen blev præsenteret på Formland med stor succes, og salgsdirektør Kirsten Iversen fra Rikki Tikki Company ser en stor fremtid i samarbejdet.

”En del af Rikki Tikki’s strategi for fremtiden er, at vi skal løfte os, og med vort nye samarbejde med Andersen Furniture har vi fundet et brand, der går rigtig godt i tråd med bl.a. Mette Ditmers og Susanne Schjernings skandinaviske design”, fortæller Kirsten Iversen.

Og det var netop også, hvad Andersen Furniture så. ”Vi har de kunder, de gerne vil ind til, og som de ikke selv har distributionskanalerne til at betjene. Samtidig har Ib Møller, der ejede og grundlagde Trip Trap og som etablerede Rikki Tikki, en lang træhistorie, og sidst men ikke mindst har vi en organisationsopbygning med korte beslutningsprocesser, og hvor tingene bliver gjort”.

For Andersen Furniture er det helt nyt, at de nu er begyndte at designe og fremstille småvarer.

”De har en tiltalende tilgang til design og produktudvikling og med deres nye accessories formår de at kombinere den gode snedkerkvalitet med moderne, nordisk design, hvilket vi tror på har en stor berettigelse i markedet”, lyder det.

Andersens DNA
Den nye accessories-kollektion ved navn Andersen Design Since 1916 tager udgangspunkt i Andersens DNA, hvor kvalitet og design har været grundpiller for de eksterne og interne designere, der har skabt en tidløs og nordisk inspireret kollektion. En kollektion, der bl.a. består af et bakkebord, bordskåner, bakker, lysestager, garderobestativ, skærebræt og sofaborde – alt sammen i smukt træ.

”Vi arbejder på en klar forretningsstrategi, hvor vi skal være et designhus, der tilbyder et bredt udvalg af møbler og accessories til boligen. Som et led i den proces ser vi et stort potentiale i at indgå et samarbejde med Rikki Tikki, der igennem længere tid har opbygget en utrolig stærk position på de nordeuropæiske markeder, når det gælder brugskunst, tekstiler og boligartikler til hjemmet. Jeg tror på, at der er store vækstmuligheder i at lade dem markedsføre vores nye produkter”, udtaler Poul Frandsen, der er administrerende direktør i Andersen Furniture.

Andersen Furniture og Rikki Tikki Company satser på, at den nye kollektion vil være at finde på hylderne hos 150 forhandlere inden årets udgang, og således har man ambitioner om at opnå ca. 500 forhandlere inden for de næste tre år.

Det betyder også, at den kollektion, der netop er blevet præsenteret, er startskuddet til et længere og større samarbejde med en række nye produkter i de kommende sæsoner.

Vi vil bevæge os ud over julen
Med samarbejdet med Anders Furniture har Rikki Tikki Company også taget yderligere et skridt hen imod at blive en leverandør, der ikke kun er i fokus op til jul, men som kan levere godt design hele året.

Således er også Medusa-Copenhagen, der i høj grad er kendt for sine juleprodukter, i fuld gang med en ny kollektion til foråret, og det samme gælder Én Gry et Sif, der også er klar med produkter til boligen året rundt.

”Samtidig er det vort mål at få endnu mere gang i eksporten, og det vil produkter, som dem fra Andersen Design Since 1016-kollektionen, give os en endnu bedre mulighed for”, forklarer Kirsten Iversen, og hun fortæller videre, at det har været vigtigt for Rikki Tikki Company med det nye samarbejde netop at sende et signal om, at den nye strategi nu ikke blot er ord på et stykke papir, men at den er i fuld gang med at blive implementeret.

Allerede nu har Rikki Tikki Company stor vækst i Sverige, Tyskland, Holland og Benelux, og det et planen at fortsætte og udbygge arbejdet i Europa.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.01.2025Designbase.dk

Designers Saturday 2025

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

21.01.2025Designbase.dk

Fra kapsejlads til direktør for Stelton

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023