Åhléns fejrer 125-års jubilæum
Det svenske interiør-, mode- og skønhedsbrand fejrer jubilæet med en ny onlineplatform, tre nye varehuse og en jubilæumskollektion i begrænset oplag
For 125 år siden startede Johan Petter Åhlén og Erik Holm postordrevirksomheden Åhlén & Holm. Sortimentet bestod i begyndelsen af bøger og et ikonisk billede af den svenske kongefamilie. Siden har virksomheden både skiftet ejer og sortiment, og i dag har Åhléns både varer af egen produktion samt eksterne varemærker.
I alt 47 varehuse er det blevet til siden den spæde start i Dalarna, og i anledning af det imponerende jubilæum tilføjer Åhléns tre nye varehuse, der skal imødekomme kundernes behov.
Virksomhedens succes skal findes i tanken om konstant fornyelse, hvilket også giver udslag i en helt ny jubilæumskollektion, der kun forhandles i begrænset oplag.
”Vi er utroligt stolte over vores 125-års lange arv, som har inspireret kollektionen med historiske former i traditionelle materialer, som skal kunne bestå i generationer. Kollektionen er designet som smykker, der løfter dit hjem, selv når de ikke er i brug,” fortæller Creative Lead for Åhléns Home Frederik Palmquist.
Kollektionen hylder Åhléns lange historie med klassiske former og en farvepalet, der domineres af grøn, messing og sølv. Materialer og farver emmer af eksklusiv luksus, og kollektionen indeholder blandt andet puder, tæpper, lysestager, vaser og servietringe.
Se kollektionen her.
IDL