5 hurtige til Bolia

Designkæden Bolia.com er en dansk vækstvirksomhed med 56 butikker i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Belgien, Holland, Schweiz, Østrig og Frankrig. Derudover webshops i 27 europæiske lande, samt mere end 400 forhandlere i 44 lande verden over. Her fortæller PR & Communications Manager Camilla Kallehauge Møller om Bolia som brand, deres fokus på bæredygtighed og hvilke nyheder 2019 byder på.

Helt kort: hvad er Bolia for et brand?
Helt kort… Puh, den er svær. Kort sagt, er Bolia et kreativt designbrand med fokus på håndværk og bæredygtighed. Vi udkommer med 2 kollektioner årligt – SS og AW – der indeholder globale (fra designere fra hele verden) fortolkninger af, hvad New Scandinavian Design er. Ud over vores designkollektioner, som selvfølgelig er hjertet i vores forretning, så udforsker vi konstant krydsfeltet mellem mode, musik, kunst, kultur og design. Det er dér vores brand lever og udvikles.

Hvordan skiller I jer ud fra andre møbel- og designbrands?
Det er der forhåbentligt, og heldigvis, ikke et entydigt svar på. Vi skræddersyr hvert eneste design direkte til kunden, og vi har tusindvis af kombinationsmuligheder. Det betyder, at vi aldrig har varer på lager, da alt er made-to-order. Det er blandt andet derfor, at vi har et ’mantra’, der lyder No One Lives Like You. Vi hylder individualiteten og arbejder kreativt med udviklingen af designikoner.

Hvad karakteriserer Bolias butikker, og Hvad er det for en stemning man møder her?
Vores butikker er vores hjertebørn! Vi er en etableret omnichannel-virksomhed med både globalt online salg, salg gennem forhandlere og salg via egne designbutikker. Vi åbner løbende nye butikker – senest i sidste uge med butik nummer 56 i Ålesund, og igen i næste uge med butik nummer 57 i München. Det helt unikke er, at ikke to Bolia-butikker er ens. Hver eneste Bolia-butik er indrettet med udgangspunkt i omgivelserne og med det klare formål at være en del af den enkelte bys design- og kulturarv. I den belgiske by Ghent, har vi eksempelvis åbnet en Bolia-butik i en 700 år gammel kirke. Der er dog en række fællesnævnere, som man vil opleve på tværs af alle vores butikker -  en verden, der taler til alle sanser. Vores CEO, Lars Lyse, mixer selv musikken, vi spiller. Vi tilbyder altid en kop organisk kaffe. Der dufter altid friskt af vores egen, særlige duft og vores kreative ambitionsniveau er altid tårnhøjt. Alle vores butikker bliver i øvrigt bygget om hvert eneste år, når den store AW kollektion lander.

I har for nylig lanceret en bæredygtig kollektion af designs. Hvorfor har I fokus på bæredygtighed?
Det har vi fordi, det ganske simpelt er vores pligt. Vi værdsætter smukt design, kvalitet, men også alt det, der ligger derimellem. Det betyder, at vi går stærkt op i, hvordan vores designs bliver til. Hele vejen fra råmaterialer til arbejdsforholdene på fabriksgulvet. Netop derfor er vores nye kollektion produceret med et særligt stærkt fokus på naturlige, autentiske og bæredygtige materialer. Desuden kvalitetstester vi alle vores design, så vi sikrer en lang levetid – et opgør mod ’køb-og-smid-væk-kulturen’.

Er der nogen særlige nyheder for 2019, du kan løfte sløret for?
Jeg kan afsløre, at det bliver en meget ærlig, bæredygtig og hamrende spændende kollektion. Den bliver mindre, men bedre! Vi er blandt andet i gang med at erstatte alle plastmaterialer i vores fødekæde med genanvendte eller alternative materialer, og dette tiltag forventes gennemført i løbet af 2019, ligesom vi er ved at udfase alt træ, der ikke er 100% FSC certificeret.

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023