”Løverne” sagde nej – mange andre sagde ja
Løverne var klar med roserne, da Sanimaid og virksomhedens hygiejniske og funktionelle toiletbørste, for anden gang var med i tv-programmet ”Løvens hule” tidligere i denne sæson. Alligevel blev det heller ikke denne gang til en investering i iværksættersuccesen, der sælges i 15 lande. Til gengæld oplever Sanimaid en kæmpe interesse efter deltagelsen i ”Løvens hule”.
Det blev ikke til en investering, da iværksætteren Stig Brammer Knudsen og Sanimaids toiletbørste første gang stod over for løverne i anden sæson af tv-programmet ”Løvens hule”. Det blev heller ikke til en investering, da Stig Brammer Knudsen for kort tid siden igen stod foran løverne, men til gengæld er interessen stor fra forbrugere, forhandlere og andre investorer.
Da Stig Brammer Knudsen stod foran løverne første gang, synes de godt om den netop færdigudviklede og patenterede toiletbørste, men det blev afgørende for investeringslysten, at toiletbørsten endnu ikke var på markedet.
Siden har Sanimaid vundet en global innovationspris for bedste rengøringsprodukt, fordoblet antallet af solgte Sanimaid-børster fra 50.000 toiletbørster i lanceringsåret 2017 til 100.000 solgte sidste år. Samtidig har virksomheden indgået samarbejde med flere etablerede brands rundt om i verden om salg af toiletbørster.
Alligevel blev det på trods af roser til Sanimaid til endnu et nej fra de fem løver, da Sanimaid fik en ny chance for at få en investering med hjem i denne sæson af ”Løvens hule”.
”Det er fantastisk, at man bliver sendt af sted af fem selvfede og arrogante løver, og så kommer tilbage, og rent faktisk har gjort det, I har gjort. Det er fedt, og I skal bare give den gas”, lød det til Sanimaid i programmet fra investor Jesper Buch.
Salget i Skandinavien åbnede dørene for Sanimaid
Hos Sanimaid tager direktør Stig Brammer Knudsen roserne fra hulens løver til sig, og han fortæller, at deltagelsen i programmet har vakt stor interesse for den hygiejniske toiletbørste.
”Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at vi ikke fik en investering med fra ”Løvens hule” og en eller flere løver med på holdet, men jeg glæder mig over, at Sanimaid og vores hygiejniske toiletbørste er en god iværksætterhistorie og endda med et hverdagsprodukt”, siger Stig Brammer Knudsen.
”Efter vi har været med i ”Løvens hule” for anden gang, er vi blevet bombarderede med en kæmpe interesse fra både private, der ønsker at købe toiletbørsten, og fra firmaer og butikker, som ønsker at forhandle vores produkt. Ligesom vi har fået henvendelser fra flere potentielle investorer”, siger Stig Brammer Knudsen.
I dag sælger Sanimaid toiletbørster i 15 lande, og firmaet har samarbejde med etablerede brands i blandt andet Australien, England og Tyskland, som sælger Sanimaids toiletbørste under deres eget navn. En succes, der udspringer af hjemmemarkedet i Danmark, Norge og Sverige.
”Med Sanimaid toiletbørsten er vi lykkedes med at gentænke og genopfinde toiletbørsten, som ellers er hjemmets hadeprodukt nr. 1. Vores patenterede toiletbørste er hygiejnisk og funktionel med antibakteriel håndtag og fri for vanddryp. Skandinaverne har virkelig taget godt imod vores moderne toiletbørste. Det vi har bevist, at vi kan sælge toiletbørsten i Skandinavien, har åbnet dørene til resten af verden”, siger Stig Brammer Knudsen.
Målet er danske toiletbørster på verdens toiletter
På kun halvandet år har Sanimaid fået bredt salget af den prisvindende toiletbørste ud internationalt, og ambitionen er at fortsætte den gode udvikling.
”Vi har fået etableret Sanimaid på markedet og skabt rammerne til at tage det næste skridt på vores rejse. Resultaterne i Skandinavien har skabt muligheder på verdensplan, og vi skal fortsætte den rivende udvikling, så der kommer danske toiletbørster på verdens toiletter, for dem er der rigtig mange af”, siger Stig Brammer Knudsen.
”Målet er inden for få år at sælge en million toiletbørster om året, og vejen derhen er gennem udvikling af nye og unikke designs og gennem samarbejde med flere internationale brands om salg i flere lande. Vi skal hele tiden udvikle os og udbygge vores position, for der er kommet øget konkurrence på markedet”, slutter Stig Brammer Knudsen.