Ét hus med masser af muligheder

Bahne & Co tæller 5 meget forskellige brands, der rummer alt fra køkkenudstyr til tabletop, interiørdesign og spa- og wellness-produkter. ”Produkterne er ikke kun forbeholdt Bahnes 19 butikker, men vores virksomhedsstruktur giver os mulighed for at teste varerne i vores butikker og på den måde hjælpe detailhandlerne med at vælge de varer, der sælger bedst.”

“Mange tror, at Bahne & Co udelukkende leverer varer til Bahnes 19 butikker, men det er absolut ikke tilfældet. Vi har et stort netværk af forhandlere i såvel Skandinavien som i det øvrige Europa, og vi har en brand-portefølje, der tæller Bahne – Kitchen, Wellness, Interior - Miss Étoile - Margit Brandt - What About Us og Ecooking. Dermed spænder vi fra køkken, tabletop og interiør til spa og wellness”, fortæller Lars Møller Nielsen, der er CEO i Bahne & Co og fortsætter:
”Det er naturligvis også muligt at få Bahne-produkter uden Bahne-label, ligesom vi leverer og producerer private label produkter”. Lars Møller Nielsen ser på alle måder en meget stor fordel for øvrige detailkunder, at det netop er Bahne & Co, der står bag.
”Vi sælger og tester naturligvis produkterne i vores Bahne-butikker, så når vi siger, at en vare er et salgshit, er det ikke bare salgsteknik. De reelle salgstal ligger bag”, lyder det.

I begyndelsen af september er alle efterårsvarerne således ude i Bahne-butikkerne, og butikkerne ligner i princippet Bahne & Co’s showroom. ”Så i dag er det i høj grad butikkerne, der definerer kollektionen”, fortæller Lars Møller Nielsen.

Lars Møller Nielsen fremhæver en anden fordel. ”Vi kan sikre, at vores kunder har nogle fornuftige avancer på produkterne. Ved at producere til alle vores egne butikker samt private label til bl.a. danske supermarkedskæder og til engroskunder, har vi en volumen, der gør, at vi kan få gode priser hos vores leverandører. Samtidig er vores udgifter til messer m.v. minimale, og dermed kan vores varer holde en god mark-up”.

Faktisk er det lige netop målet, når Bahne & Co udvikler nye produkter; at have fokus på trenden, den rigtige pris og timing i forhold til såvel forhandleren som slutforbrugeren.

Vi vender os mod markedet
Indsatsområderne for Bahne & Co er helt klart Danmark og Skandinavien i første omgang, men samtidig har man også godt fat i det tyske marked. Derfor er Bahne & Co også at finde på Trendset i München, Nordstil i Hamborg og på Maison & Objet i Paris. I Paris vises udelukkende Miss Étoile, som har godt fat i flere europæiske lande.

Nyt for Bahne & Co er Ecooking, der rummer produkter til wellness- og spa-oplevelsen. De lækre cremer og sæber er produceret i Danmark, og med dette sortiment udbygges spa-segmentet såvel som gavesegmentet.
I Danmark har man et 1500 kvm stort showroom, hvor kunderne kan se alle kollektionerne samlet og placeret i de rigtige omgivelser, og det samme er tilfældet i Bahne & Co’s showroom i Stockholm.

”Tidligere kom kunderne typisk forbi vores showrooms to gange om året for at købe ind. Dette har ændret sig. Vi vender os mod markedet, og vi har nu mange flere varer på lager.  Vores standardkollektioner er vokset, og når vores showrooms åbner til august, vil vi ud over her-og-nu kollektionerne til efteråret og julen også præsentere spring/summer 2019. På denne måde tilbyder vi løbende suppleringer af alle de faste kommercielle varer, samtidig med at den kommende sæson kan købes i god tid med ekstraordinære gode avancer”, fortæller Lars Møller Nielsen.
Tendensen er, at mange detailkunder søger at samle salget på så få steder som muligt.

”Derfor er det vigtigt, de kommer i vores hus, ser vores store volumen og fornemmer den sofistikerede og raffinerede stilsikkerhed, der præger brand-porteføljen. Forhandlerne skulle gerne få fornemmelsen af, at vi er ét hus med ét lager og med masser af muligheder for at forhandle vores brands på kryds og tværs. Er man Margit Brandt-forhandler og gerne vil supplere med viskestykker fra Bahne, er det fint - eller vil man gerne supplere med en lampe fra What about Us, kan dette også lade sig gøre”.

I dag omfatter Bahne & Co’s forhandlerskare individuelle interiørbutikker, plantecentre og blomsterbutikker, isenkrambutikker og en del onlinebutikker. ”Vi spænder vidt. Bl.a. er Miss Étoile at finde i Gallerie Lafayette, og i den anden ende af skalaen er produkterne at finde i enkeltstående designbutikker. Der er ingen tvivl om, at Bahne-navnet klinger godt hos forbrugeren - også selv om navnet ikke står på facaden”, slutter Lars Møller Nielsen.

-PF

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

14.01.2025Designbase.dk

Heimtextil et gået i luften

14.01.2025Designbase.dk

The Inspired Home Show ændrer dagene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023