Årets julehandel er eksploderet på imerco.dk

Danskerne handler mere og mere på nettet, og især i november og december er købene blevet foretaget på nettet. Det har man i høj grad oplevet på Imercos webshop.

Der har været drøn på Imercos hjemmeside og webshop i løbet af november og december, hvor danskerne har været flittige til at købe julegaver..

Nu er der kun få dage tilbage af den travle julehandel i år, som igen har budt på et stigende antal danskere, der dropper det hektiske juleræs i storcentre og gågader, og i stedet klikker sig til julegaverne hjemme bag skærmen.

Hos Imerco ser man tydeligt den stigende tendens til mere onlinehandel. Kædens webshop, imerco.dk, er generelt i rivende udvikling, og årets julehandel ser ud til at slå alle rekorder.

Stigning på 33 % siden Black Friday
Imerco slog sin egen Black Friday rekord i år, hvor mange fandt vej til isenkræmmerkædens webshop. Det har dog ikke hindret danskerne i at foretage flere onlinekøb efterfølgende.

Læs også: Så mange penge vil danskerne bruge på julen 2016

”Siden Black Friday har vi ekspederet 14.800 ordrer mere end samme periode sidste år, og i forhold til budget er det en stigning på 33 %”, fortæller Frederik Brønnum, adm. direktør i Imerco.

Imerco har således indsat ekstra mandskab på lageret i november og december, så man kan nå at få pakket alle danskernes julegaver.

Udvidet sortiment
Hos Imerco har man tidligere på året introduceret en ny service ”Udvidet sortiment”. Udvidet sortiment betyder, at udvalget af varer er blevet større, når kunderne besøger deres lokale Imerco butik. For er den ønskede vare ikke på lager i butikken, kan personalet hurtigt og nemt bestille varen hjem, hvis den er på lager på imerco.dk.

Læs også: Imerco slår egen Black Friday-rekord

”Vores nye service, Udvidet sortiment, er helt klart en væsentlig årsag til, at vi ekspederer så mange ordrer på imerco.dk. Både vores butikspersonale og kunder har taget rigtig godt imod den nye service, som hver dag flittigt tages i brug ude i butikkerne. Det er en supergod måde, hvorpå vi kan servicere vores kunder, så de ikke går forgæves i butikken”, afslutter Frederik Brønnum.

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Virksomheders viden om materialer skal boostes

22.03.2024Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kandes årsresultat 2023

22.03.2024Designbase.dk

Skal jeg holde lukket på forårets helligdage?

21.03.2024Designbase.dk

Hübsch har deltaget i et kartel

21.03.2024Designbase.dk

Bolia får nyt logo

21.03.2024Designbase.dk

For få søger ind på erhvervsuddannelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023