Zones Denmarks brandudvikling hyldes med to German Brand Award
Teamet bag Zone Denmark har de seneste fem år knoklet hårdt og målrettet med udviklingen af designbrandet. Det bliver nu anerkendt med en German Brand Award ’Winner’ og en ’Special Mention’.
Det er ikke gået ubemærket hen, at Zone Denmark har hævet sig op i en ny liga. Det tyske Rat für Formgebung tildeler nu Zone Denmark hele to German Brand Awards, nemlig en ’Winner’ i kategorien Excellent Brands - Kitchen & Household Appliance og en ’Special Mention’ i kategorien Excellent Brands – Brand - Innovation of the Year.
Brandets udvikling har bl.a. omfattet en markant udvidelse af produktsortimentet og nyt udtryk og intensitet i Zone Denmarks PR- og marketingindsats – det hele godt hjulpet af, at brandet i 2018 blev opkøbt af F&H Group A/S og dermed styrket finansielt.
Men først og fremmest er Zones designprofil skærpet markant. Et håndplukket team af danske designere tegner nu Zone Denmarks formsprog i tæt samarbejde med Zones interne team.
”Det har været en meget bevidst strategisk proces, hvor vi har kombineret vores kommercielle erfaring med kærligheden til dansk design,” forklarer Design & Brand Manager, Michael Bruun. ”Det har selvfølgelig givet et flot økonomisk resultat – selv under Covid-19. Men en anerkendelse som disse to priser motiverer hele Zone-teamet på et nyt niveau.”
Prisoverrækkelsen finder sted 10. juni i forbindelse med German Brand Convention i Berlin.
Om German Brand Award
The German Brand Awards er en designkonkurrence arrangeret af det tyske brandinstitut Rat für Formgebung. Målet er at fremme fokus på brand management som en kritisk succesfaktor for virksomheder, der konkurrerer på det internationale marked. Prisen betragtes som en af de vigtigste blandt tyske brandpriser.