Zone modtager tre designpriser
Det danske designbrand Zone har modtaget tre anerkendte og internationale designpriser. Det sker som følge af en ny brandstrategi, hvor Zones design-DNA har gennemgået en total revitalisering, som lever op til den moderne forbrugers livsstil og behov.
Ambitionsniveauet er højt hos danske Zone. Den nye retning, som Zone har lagt for døren, har fået mange positive reaktioner både nationalt og internationalt, og man oplever et nyt, moderne og tidssvarende brand.
I foråret 2016 løb den multifunktionelle skåleserie Peili med en hel række priser: prisen for mest innovative produkt på den internationale Maison & Objet-messe i Paris, Formland News publikumsprisen på Formland i Herning og endelig den prestigefyldte Red Dot Award.
Læs også: Zone får nyt smil
Den sidste, Red Dot Design Award Winner, er prisen, der har stor international klang og anerkendelse, da det er verdens største designkonkurrence, som afholdes hvert år i Tyskland.
Vi har fjernet alt overflødigt og skabt en skål med låg, der er så tidsløs, at den kan holde mange år frem og samtidig er så nytænkende, at den kan bruges i rigtig mange sammenhænge, en nyfortolkning af skålen og fadet, forklarer designer Morten Lauritzen fra VE2, som er designtrioen bag Peili, og består af Tilde Nygård, Morten Lauritzen og Hugo Dinesen.
Talentfulde designere
Blandt de øvrige navne på det nye hold af talentfulde designere hos Zone er blandt andet Tobias Jacobsen, Thomas Dudzinski, Lasse Sortkjær med flere.
Et buzzword i Zones dialog med de anerkendte designere er, at designerne i den kreative proces stort set får frie hænder til at tænke innovativt og positivt genfortolke velkendt design med nye detaljer og nye funktionaliteter altid med målet om at formgive unikt design, der skaber værdi for brugeren.
Læs også: Prisvindende design: PEILI-serien fra Zone modtager Red Dot Award
Med vores nye hold af danske designere træder vi gerne de nye spor i sandet med klassiske designløsninger og produkter, der fremstår med optimal form, æstetik og funktionalitet hver og én med udgangspunkt i rødderne af dansk design, fortæller Michael Bruun, der sammen med et team af kreative medarbejdere har sat kursen og startet forvandlingen af det 20-årige velkendte Zone-brand:
Hele vores Design-DNA har gennemgået en forvandling, meget er udskiftet og i samspillet med de nye materialer har vi tilpasset det hele til den moderne livsstil, forklarer Michael Bruun.
Zone er repræsenteret i over 40 lande primært i Europa og Mellemøsten.