Add this: 

BAD

Zone får nyt smil

Zone får en ansigtsløftning, og således bliver 2016 året, hvor detailbutikkerne og forbrugerne kommer til at opleve et nyt, moderne og super tidssvarende brand. Skåleserien Peili er første skridt i den retning.
Af Pia Finne | 09. feb 2016 |

”I 2016 rykker vi Zone brandet endnu længere frem på scenen… Nye designere er kommet til, vi præsenterer nye lækre produkter, og vi re-designer vore emballager, så de fremstår mere indbydende og sælgende. Endelig har vi givet vores logo et twist, så det i dag er et smilende og nutidigt Zone logo, der tegner brandet”, sådan lyder det fra Michael Bruun, der er brand sales manager i Bovictus.

”Der er ikke længere samme behov for produkter, som der var engang. Derfor handler det i høj grad om at skabe en historie omkring brandet. Det begyndte vi for alvor på i 2015 med samarbejdet med VE2, og i 2016 tager vi det et skridt videre med endnu flere produkter, bl.a. en ny skåleserie Peili, der også er skabt i samarbejdet med VE2”, fortæller Michael Bruun, der nok er ny i Bovictus, men som bestemt ikke er nogen novice i designbranchen. Og han glæder sig til den nye udfordring.

”Det er jo herligt, når man lige pludselig finder ud af, at man kan bruge hinandens kompetencer til noget positivt, som tilfældet har været med Bovictus og mig selv”, lyder det fra Michael Bruun.

Ud over nye produkter har Zone-logo’et fået et ansigtsløft. I bogstaveligste forstand. Det nye smilende logo er en simplificeret udgave af Zones kendte logo. Den omkransende ring er således fjernet for at give et mere moderne og stilrent dansk design-udtryk, som kan medvirke til at løfte Zones brand image.

Selv om brandet løftes, er målet fortsat det samme: At skabe godt design til hverdagen.

Zone skaber relevant boligtilbehør og udstyr til køkken og bad i et funktionelt design, og produkterne er udviklet i samarbejde med dygtige og talentfulde danske designere. Den nordiske stil er tydelig og understøttes af enkle linjer og smarte funktioner, der skaber glæde i hverdagen.

Blandt de designere, som Zone samarbejder med, er udover VE2 også Tobias Jacobsen og Thomas Dudzinski med en række flere.

Servering på en ny måde   
På Formland vil der være stort fokus på Zones nye Peili-skåleserie, der er designet ud fra ønsket om at skabe den ideelle ramme omkring maden, og i særdeleshed omkring dét at nyde den. Kombinationen af de mange farver og størrelser giver et væld af muligheder.

VE2, der står bag designet, blev etableret i 2007 af designerne Tilde Nygaard, Hugo Dines Schmidt og Morten Lauritzen.

”Vi har fjernet alt overflødigt, og skabt en skål med låg, der er så tidløs, at den kan bruges i mange år frem, og samtidig er så nytænkende, at den kan bruges i såvel køkkenet som på bordet. Skålen kan der laves mad i, der kan serveres i den, og der kan opbevares i den. Låget kan også bruges som serveringsfad, og er der en rest mad tilbage i skålen, kan det lægges på for opbevaring”, fortæller Morten Lauritzen.

Tanken er, at Peili-serien skal udbygges med flere dele, og allerede nu er der nyheder til 2016 på tegnebrættet.

”Vi søger at gøre op med køb-og-smid-væk mentaliteten, derfor er farveskalaen også holdt i dæmpede nuancer, der matcher ind overalt, og som man ikke bliver træt af. Og så er ikke mindst prispunktet rigtigt og på et niveau, der gør, at Pleili kan købe af alle. Præcis i Bovictus- og Zone-ånden”, lyder det fra Michael Bruun, der glæder sig til at præsentere den nye serie på Formland såvel som på Oslo Design Fair, Formex, Ambiente og Maison&Objet.

Anbefalede showrooms