Witt investerer i te

Sundhed, helse og naturen er de seneste år blevet et nyt omdrejningspunkt for Witt.

Billede: Teministeriet.

Witts seneste investering er i te – og er ”en naturlig forlængelse af firmaets produktlinje og sundhedsfremmende omdrejningspunkt”, lyder det i en pressemeddelelse fra firmaet, der netop har købt 30% af Teministeriet.

Witt A/S er umiddelbart synonym med hvidevarer. Men faktisk er firmaet meget mere end det. I dag forhandler, udvikler og distribuerer Witt også emhætter og kogeplader, køkkenmaskiner, slowjuicere, robotstøvsugere og -plæneklippere, elcykler, babyudstyr og meget andet. Fællesnævneren er innovation, godt design og høj kvalitet. Og i forlængelse heraf er firmaets seneste fokusområde sundhedsfremmende aktiviteter og oplevelser. Witt har bl.a. velværeklinikken, WittClinic, med vakuumterapi, skønhedsbehandlinger og yoga samt gourmet-pop-up-restauranten, Dining in the Dome.

”Vi kigger altid på at udvide vores produktportefølje, og så er det naturligt at kigge på noget, der ligger i umiddelbar forlængelse af de produkter, vi allerede har i porteføljen. Vi har længe kigget efter at udvide vores portefølje til også at omhandle convenience-produkter, hvor te hører ind under, og med Teministeriet har vi fundet et perfekt match med den entreprenørånd, der kendetegner den måde, vi selv driver forretning”, fortæller Business Development Manager hos Witt, Kim Simonsen. 

Teministeriet er en svensk virksomhed, som producerer special-te. Fra starten har visionen været at kombinere østens gamle og velkendte te-tradition med den skandinaviske kultur, minimalisme og design.

”Vi distribuerer i forvejen produkter til brygning af te og næste led er jo selve teen, der skal brygges. Teministeriets design og innovative tilgang til smage og kvalitet går godt i spænd med vores måde at drive forretning på, og vi gælder os til at være en del af denne virksomhed i fremtiden. Med Teministeriets fortsatte internationalisering kommer Witt med kompetencer inden for logistik og distribution, som vi kan bidrage med i den sammenhæng”, fortæller Kim Simonsen.

Med Witt som en del af ejerkredsen får en ung virksomhed som Teministeriet styrket organisationen, tilført kompetencer samt erfaring med distribution af highend-produkter i arbejdet mod en fremtidig internationalisering.

”Vi har gennem det seneste år haft en god dialog med Witt omkring internationalisering af Teministeriet og produktudvikling og er både stolte og glade for at have fundet en løsning sammen med Witt omkring medejerskab af Teministeriet,”, lyder det fra Ole Johnsen, grundlægger hos Teministeriet i pressemeddelelsen.

Om Witt A/S:

Witt A/S er Nordens stærkeste brand house. Vi repræsenterer og har agentur for en lang række internationale brands, men udvikler og distribuerer også produkter under eget navn. Fælles for vores mange forskelligartede brands er, at de udvikler eksklusive produkter og apparater til hjemmet med fokus på godt design. Witt har bl.a. udviklet sin egen serie af hårde hvidevarer i strømlinet, nordisk stil samt en linje af prisbelønnede slowjuicere. Witt Babycare er en eksklusiv afdeling af innovative babyartikler, og det sidste nye tiltag hos Witt er eldrevne cykler, løbehjul og segways – under kategorien Witt E-commute; fremtiden for personlig mobilitet. Hos velværeklinikken WittClinic tilbydes det nyeste inden for både kosmetiske behandlinger, yogasessioner og –retreats samt behandlinger af kredsløbsproblemer.

Om Teministeriet:

Etableret i Malmö, Sverige. Kathryn Brown, der er medstifter af virksomheden, har udtalt, at hendes drøm var at tage alt, hvad hun lærte omkring te, da hun voksede op i Taiwan og genskabe det med smage og designæstetikker fra Skandinavien, hvor hun nu bor, og som hun elsker.

I Teministeriets sortiment findes derfor alt fra kinesisk Bai-Mu-Dan hvid te med velkendte dufte af hyldeblomst og champagne til en grøn Sencha med vilde bær fra norden. Hver eneste te er en refleksion af den multikulturelle inspiration.

www.witt.dk

-SSK

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023