Witt investerer i te
Sundhed, helse og naturen er de seneste år blevet et nyt omdrejningspunkt for Witt.
Witts seneste investering er i te – og er ”en naturlig forlængelse af firmaets produktlinje og sundhedsfremmende omdrejningspunkt”, lyder det i en pressemeddelelse fra firmaet, der netop har købt 30% af Teministeriet.
Witt A/S er umiddelbart synonym med hvidevarer. Men faktisk er firmaet meget mere end det. I dag forhandler, udvikler og distribuerer Witt også emhætter og kogeplader, køkkenmaskiner, slowjuicere, robotstøvsugere og -plæneklippere, elcykler, babyudstyr og meget andet. Fællesnævneren er innovation, godt design og høj kvalitet. Og i forlængelse heraf er firmaets seneste fokusområde sundhedsfremmende aktiviteter og oplevelser. Witt har bl.a. velværeklinikken, WittClinic, med vakuumterapi, skønhedsbehandlinger og yoga samt gourmet-pop-up-restauranten, Dining in the Dome.
”Vi kigger altid på at udvide vores produktportefølje, og så er det naturligt at kigge på noget, der ligger i umiddelbar forlængelse af de produkter, vi allerede har i porteføljen. Vi har længe kigget efter at udvide vores portefølje til også at omhandle convenience-produkter, hvor te hører ind under, og med Teministeriet har vi fundet et perfekt match med den entreprenørånd, der kendetegner den måde, vi selv driver forretning”, fortæller Business Development Manager hos Witt, Kim Simonsen.
Teministeriet er en svensk virksomhed, som producerer special-te. Fra starten har visionen været at kombinere østens gamle og velkendte te-tradition med den skandinaviske kultur, minimalisme og design.
”Vi distribuerer i forvejen produkter til brygning af te og næste led er jo selve teen, der skal brygges. Teministeriets design og innovative tilgang til smage og kvalitet går godt i spænd med vores måde at drive forretning på, og vi gælder os til at være en del af denne virksomhed i fremtiden. Med Teministeriets fortsatte internationalisering kommer Witt med kompetencer inden for logistik og distribution, som vi kan bidrage med i den sammenhæng”, fortæller Kim Simonsen.
Med Witt som en del af ejerkredsen får en ung virksomhed som Teministeriet styrket organisationen, tilført kompetencer samt erfaring med distribution af highend-produkter i arbejdet mod en fremtidig internationalisering.
”Vi har gennem det seneste år haft en god dialog med Witt omkring internationalisering af Teministeriet og produktudvikling og er både stolte og glade for at have fundet en løsning sammen med Witt omkring medejerskab af Teministeriet,”, lyder det fra Ole Johnsen, grundlægger hos Teministeriet i pressemeddelelsen.
Om Witt A/S:
Witt A/S er Nordens stærkeste brand house. Vi repræsenterer og har agentur for en lang række internationale brands, men udvikler og distribuerer også produkter under eget navn. Fælles for vores mange forskelligartede brands er, at de udvikler eksklusive produkter og apparater til hjemmet med fokus på godt design. Witt har bl.a. udviklet sin egen serie af hårde hvidevarer i strømlinet, nordisk stil samt en linje af prisbelønnede slowjuicere. Witt Babycare er en eksklusiv afdeling af innovative babyartikler, og det sidste nye tiltag hos Witt er eldrevne cykler, løbehjul og segways – under kategorien Witt E-commute; fremtiden for personlig mobilitet. Hos velværeklinikken WittClinic tilbydes det nyeste inden for både kosmetiske behandlinger, yogasessioner og –retreats samt behandlinger af kredsløbsproblemer.
Om Teministeriet:
Etableret i Malmö, Sverige. Kathryn Brown, der er medstifter af virksomheden, har udtalt, at hendes drøm var at tage alt, hvad hun lærte omkring te, da hun voksede op i Taiwan og genskabe det med smage og designæstetikker fra Skandinavien, hvor hun nu bor, og som hun elsker.
I Teministeriets sortiment findes derfor alt fra kinesisk Bai-Mu-Dan hvid te med velkendte dufte af hyldeblomst og champagne til en grøn Sencha med vilde bær fra norden. Hver eneste te er en refleksion af den multikulturelle inspiration.
-SSK