18.04.2017  |  Business  |  Branchenyt

Vores europæiske naboer slår os i netshopping

Vi køber mindre ind på nettet end mange af vores europæiske naboer. Det fremgår af en ny undersøgelse fra betalingsgiganten Mastercard.

På europæisk plan køber hver fjerde forbruger ind på nettet mindst en enkelt gang om ugen, mens det kun gælder for hver sjette dansker. I Storbritannien, som topper listen, er tallet oppe på 41 procent. Det viser en ny undersøgelse ifølge detailfolk.dk fra betalingsgiganten Mastercard.

- I Danmark er vi jo vant til at ligge i front, når det gælder digital udvikling. Men når det kommer til online shopping, viser undersøgelsen, at danskerne er mere tilbageholdende, siger Lise Bruun Ryttov fra Mastercard Danmark i en pressemeddelelse.

39 procent af danskernes køb online er inden for kategorien tøj og sko, mens dagligvarer udgør 23 procent. Sidstnævnte ligger en del over det europæiske gennemsnit, som er på 17 procent.

Faktisk ligger Danmark også over gennemsnittet i forhold til handler i udenlandske netbutikker. Ifølge undersøgelsen er de tre hyppigste årsager til, at danskerne gør brug af e-handel uden for landets grænser, at hjemmesiderne har attraktive tilbud (47 procent), bedre udvalg (38 procent) og bedre priser og betalingsvilkår (23 procent).

Mere fra Jeanette

Jeanette Dollerup Nørgaard

Se profil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere