Vi skal overraske, og vi skal turde

For kort tid siden åbnede Bahne en ny stor butik på Trianglen i København i de mest fantastiske lokaler, der giver klar mulighed for nytænkning og udvikling. Butikken skal da også differentiere sig fra de øvrige butikker i kæden – og være en oplevelse af kurateret design og mode.

Fra den nye Bahne butik på Trianglen i København. Foto: Bahne.

“Vi skal overraske, og vi skal ikke være bange for at turde mere”. Det siger Benjamin Røpke, der er administrerende direktør i Bahne, som for kort tid siden åbnede en ny butik i de smukke og specielle lokaler på Østerbrogade, der tidligere rummede Normann Copenhagen, og som i sin tid blev bygget som en biograf til byens borgere.

”Vi valgte at overtage lokalet, fordi det er fantastisk fedt. Planen er at skabe en butik, der differentierer sig fra de øvrige Bahne-butikker i både sortiment og stil. I den nye butik har vi et kurateret udvalg af design og mode, og kunderne vil ikke finde stegepander og køkkenrulleholdere på hylderne”, fastslår Benjamin, der klart mener, at i en butik som den nye Bahne, handler det om at købe dristigt ind, for det honoreres af kunderne.

Levende farver skaber udtrykket i butikken, og farverne ændres naturligvis med tendensen. Foto: Bahne. .

Derfor findes der heller ikke mange traditionelle mærker på hylderne, og slet ikke mærker, hvor prisen er omdrejningspunktet. ”I udgangspunktet har vi kun de varer, vi selv kan lide, for vores mål har været at skabe en anderledes butik på Trianglen i samarbejde med Damngoodpeople”.

90 procent af inventaret i den 900 kvadratmeter store butik er specialdesignet som en del af den installation, butikken er. På hylderne findes unikaglas fundet i en retrobutik i Paris, lysestager fra Pols Potten, Louise Ro vaser, coffeetable books, tøj designet af danske Henrik Vibskov, smykker fra Pernille Corydon og Silfen-tasker. Royal Copenhagen og Kay Bojesen vil også være at finde i butikken – men kurateret, så det matcher stilen.

“Og så har vi indstillet kanonerne på at arbejde med farver”, siger Benjamin. I butikken findes mange farver, og de skifter naturligvis hver sæson, så de matcher tendenserne, og ikke mindst skabes der en ny oplevelse for kunderne. ”For nye oplevelser er det, der skal til. Det vi viser, skal være det bedste, og så går vi efter samarbejder med virksomheder og designere med noget på hjerte”.

Den lange gang, der er en del af indgangspartiet, skal bruges til skiftens udstillinger af boligdesign og mode. Foto: Bahne. .

Et internationalt udtryk
Målet er dermed at skabe en butik, der absolut ikke slås med de traditionelle isenkramkæder, men som er helt sin egen, og det, må man sige, er lykkes. Udtrykket i butikken er internationalt, og den fornemmelse, man får, når man går rundt i butikken, er klart, at her er noget, der kan måle sig med de internationale designbutikker, vi besøger i Paris og Milano.

Indgangspartiet er en lang bred gang med reminiscenser fra biograftiden, og her vil være vekslende udstillinger af boligdesign og møde. “Og vi planlægger også leverandør-events ved indgangen, så der sker noget, der kan trække kunder til”, lyder det.

I kælderen er et wellness-område indrettet med produkter, der hører den kategori til fra cremer, sæber og dufte til håndklæder, badekåber og sengetøj. 

“Wellness-universet er blevet en stor kategori for os, og den er i fremgang. Både på dufte og cremer og indenfor GOTS-certificerede og økologiske tekstiler”.

“Med den nye Bahne skal vi skabe en butik, der rykker ud over det velkendte. Vi skal inspirere, vi skal flytte grænser, og vi skal vise, at tør man bevæge sig, sker der noget godt”, slutter Benjamin.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023