Vi skal overraske, og vi skal turde

For kort tid siden åbnede Bahne en ny stor butik på Trianglen i København i de mest fantastiske lokaler, der giver klar mulighed for nytænkning og udvikling. Butikken skal da også differentiere sig fra de øvrige butikker i kæden – og være en oplevelse af kurateret design og mode.

Fra den nye Bahne butik på Trianglen i København. Foto: Bahne.

“Vi skal overraske, og vi skal ikke være bange for at turde mere”. Det siger Benjamin Røpke, der er administrerende direktør i Bahne, som for kort tid siden åbnede en ny butik i de smukke og specielle lokaler på Østerbrogade, der tidligere rummede Normann Copenhagen, og som i sin tid blev bygget som en biograf til byens borgere.

”Vi valgte at overtage lokalet, fordi det er fantastisk fedt. Planen er at skabe en butik, der differentierer sig fra de øvrige Bahne-butikker i både sortiment og stil. I den nye butik har vi et kurateret udvalg af design og mode, og kunderne vil ikke finde stegepander og køkkenrulleholdere på hylderne”, fastslår Benjamin, der klart mener, at i en butik som den nye Bahne, handler det om at købe dristigt ind, for det honoreres af kunderne.

Levende farver skaber udtrykket i butikken, og farverne ændres naturligvis med tendensen. Foto: Bahne. .

Derfor findes der heller ikke mange traditionelle mærker på hylderne, og slet ikke mærker, hvor prisen er omdrejningspunktet. ”I udgangspunktet har vi kun de varer, vi selv kan lide, for vores mål har været at skabe en anderledes butik på Trianglen i samarbejde med Damngoodpeople”.

90 procent af inventaret i den 900 kvadratmeter store butik er specialdesignet som en del af den installation, butikken er. På hylderne findes unikaglas fundet i en retrobutik i Paris, lysestager fra Pols Potten, Louise Ro vaser, coffeetable books, tøj designet af danske Henrik Vibskov, smykker fra Pernille Corydon og Silfen-tasker. Royal Copenhagen og Kay Bojesen vil også være at finde i butikken – men kurateret, så det matcher stilen.

“Og så har vi indstillet kanonerne på at arbejde med farver”, siger Benjamin. I butikken findes mange farver, og de skifter naturligvis hver sæson, så de matcher tendenserne, og ikke mindst skabes der en ny oplevelse for kunderne. ”For nye oplevelser er det, der skal til. Det vi viser, skal være det bedste, og så går vi efter samarbejder med virksomheder og designere med noget på hjerte”.

Den lange gang, der er en del af indgangspartiet, skal bruges til skiftens udstillinger af boligdesign og mode. Foto: Bahne. .

Et internationalt udtryk
Målet er dermed at skabe en butik, der absolut ikke slås med de traditionelle isenkramkæder, men som er helt sin egen, og det, må man sige, er lykkes. Udtrykket i butikken er internationalt, og den fornemmelse, man får, når man går rundt i butikken, er klart, at her er noget, der kan måle sig med de internationale designbutikker, vi besøger i Paris og Milano.

Indgangspartiet er en lang bred gang med reminiscenser fra biograftiden, og her vil være vekslende udstillinger af boligdesign og møde. “Og vi planlægger også leverandør-events ved indgangen, så der sker noget, der kan trække kunder til”, lyder det.

I kælderen er et wellness-område indrettet med produkter, der hører den kategori til fra cremer, sæber og dufte til håndklæder, badekåber og sengetøj. 

“Wellness-universet er blevet en stor kategori for os, og den er i fremgang. Både på dufte og cremer og indenfor GOTS-certificerede og økologiske tekstiler”.

“Med den nye Bahne skal vi skabe en butik, der rykker ud over det velkendte. Vi skal inspirere, vi skal flytte grænser, og vi skal vise, at tør man bevæge sig, sker der noget godt”, slutter Benjamin.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023