Vækst på alle markeder hos F&H

2021 blev regnskabsmæssigt et tilfredsstillende år for det Viborgbaserede brandhouse F&H Group A/S, der endnu engang fik vækst i omsætning og indtjening både på det skandinaviske hjemmemarked og ikke mindst på det globale marked.

Foto: Arkivfoto..

For første gang i F&H-koncernens historie er mere end halvdelen af omsætningen opnået uden for Danmark. Den samlede omsætning blev på godt 1,3 milliarder danske kroner med et EBITDA på 80 millioner, viser det netop afsluttede regnskab.

2021 bød også på flere investeringer for at styrke organisationen forud for en ny femårig strategiplan. Der er dog ikke blot investeret i flere medarbejdere – således flyttede det norske selskab også i nye lokaler med stort ’KitchenLivingDining’ showroom i Oslos designkvarter Skøyen, så der nu er concept stores/showroom i både København, Berlin og Oslo.

”Det er vigtigt for os, at vi præsenterer alle vores brands meget professionelt over for vores kunder, så de dermed både ser og inspireres af, hvor flot varespejlet kan fremstå”, siger CEO Knud Lomborg. ”Derfor satser vi meget på disse showrooms/butikker, og vi har egne merchere i alle lande, som kontinuerligt skaber nye opstillinger og varepræsentationer – ikke kun i vores egne showrooms, men også ude hos kunderne”.

”KitchenLivingDining” i København er også åben for forbrugerne, og samtidig en del af webshoppen kitchenlivingdining.com, så man både kan se varen fysisk og købe den online.

”Vi har i dag en meget større del af vores salg online – ikke blot til forbrugerne, men også til vores butikskunder globalt, og vi kan tydeligt se, hvor meget de sidste par år har skubbet til den udvikling”, fortsætter Knud Lomborg. ”Vi tror meget på konceptet med multi channel og forventer derfor også i år at åbne vore fjerde ”KitchenLivingDining”-showroom – denne gang i Stockholm”.

Året bød også på endnu et opkøb, da F&H Group 15. november købte det kendte danske designbrand ”Hoptimist” af erhvervsmanden Claus Hommelhoff, der i 2009 relancerede det snart 60 år gamle brand skabt af den danske møbelsnedker Hans Gustav Ehrenreich. I august indgik F&H Group desuden et partnerskab med ”Jacob Jensen”, som medejer af et nyt selskab ”Jacob Jensen Brand”, der vil have fokus på designede produkter inden for køkken og bolig.

-PF

Relateret indhold

27.03.2024Designbase.dk

Det er OK at markedsføre ”PFAS-fri” og ”ikke tilsat PFAS”

27.03.2024Designbase.dk

Ambiente 2024: De bedste gaver er bæredygtige

25.03.2024Designbase.dk

Virksomheders viden om materialer skal boostes

22.03.2024Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kandes årsresultat 2023

22.03.2024Designbase.dk

Skal jeg holde lukket på forårets helligdage?

21.03.2024Designbase.dk

Hübsch har deltaget i et kartel

21.03.2024Designbase.dk

Bolia får nyt logo

21.03.2024Designbase.dk

For få søger ind på erhvervsuddannelser

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023