Trends til udendørslivet

Tidligere udvidede man huset – nu åbner man i stedet op til haven og lader den blive en del af huset i sommermånederne. Vi har set på de tendenser, der er i havelivet.

Fra Trimm Copenhagen, multifunktionelle loungemøbler der udfordrer, hvordan mennesker interagerer og tilbringer tid sammen i en uformel ramme med fokus på at skabe loungestemning - udenfor! Forhandles af KAAS Outdoor Living. .

Folk er blevet langt mere kreative i haven, lyder det fra Suzi McCoy..

Haven forvandles til et feriested, lysten til at udvide boligen udendørs gør, at forbrugerne leder efter produkter, der er stærke nok til at klare dårligt vejr, men som samtidig er designmæssigt flotte. Haven skal være et sted, man har gæster, bruger tid med familie og venner og får et afbræk fra den hektiske hverdag. 

“Folk bruger ikke deres penge på rejser i samme grad, som de gjorde engang. Det betyder, at de investerer mere i hjemmet, og at de bliver mere kreative i haven”, lyder det fra Suzi McCoy, grundlægger og CEO af Garden Media Group. 

Mange nuancer
Lyse og glade farver spiller en vigtig rolle i den udendørs indretning, og hvor puder og hynder tidligere var noget, der blev skiftet, når de var nedslidte, er det i dag et uundværligt tilbehør. Neutrale farver, som f.eks. grå, brun eller hvid, ses også.

Trends:
• Lyse, glade farver præger udendørs produkterne
• Puder bliver brugt som accessories
• Geometriske, art-deco mønstre er populære udendørstekstiler
• Tilføj et globalt udtryk med etniske motiver og stammetemaer.
• Neutrale farver er altid essentielle
• Nødvendige udendørs produkter får en makeover

Grillen er centrum
De chilipebre, der gror i haven, ender højst sandsynligt på grillen!

“Alle vil gerne være kok,” siger Randy Dye, udgiver af Tailgater Magazine, og det tilskriver han de populære madudsendelser og magasiner, såvel som den nemme adgang til opskrifter på nettet. ”Forbrugerne prøver gerne nye udfordringer på grillen. De er blevet mere kreative, og det handler ikke længere bare om burgere og pølser”.

Gasgrillen har holdt sit indtog i de danske haver, og forbrugerne forsøger sig med rygeovne, pizzaovne og hele udendørskøkkener.

Trends: 
• Grillmasters er vilde med vildt kød
• At eje mange grillprodukter er en norm hos entusiaster. 
• Grilludstyr og tilbehør forbliver essentielle. 

Det rigtige udstyr
Billigere priser kan være det, der styrer lysten til at eksperimentere, dog er grills noget, der investeres i.

“Vi er i en branche, som ikke fokuserer på behov, men på lyst,” siger Dye. “Når der er noget, du vil have, så prøver du typisk, at finde en måde, du kan få fat i det på.”

Udvidelsen af køkkenet ude i det fri gør, at kunderne gerne vil investere i en grill, som både kan bruges til familiemiddage, men også til større arrangementer. 

God service
Garden Media Group peger på, at specielt mænd fortrækker at shoppe i de lokale byggemarkeder og isenkrambutikker, hvor de kan få den hjælp, de søger. Derfor er eksempelvis demonstrationer af grills eller andet haveudstyr en god idé for butikkerne at gå i gang med.

Plads til at vokse
Haven er også stedet, hvor man gror sine egne grøntsaget og krydderurter, og også det er der fokus på.

“Det handler om smag, sundhed og retten til at føre sig lidt frem på den bekostning”, siger Sue McCoy.

Nogle mennesker har en køkkenhave, andre skaber en køkkenhave i krukker og potter, og så er der trenden med de hængende haver, der også ses, og hvor designbutikkerne kan spille en rolle.

Trends:
• “Fra haven til bordet” er in.
• Køkkenhaver i krukker er en voksende tendens. 

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Witt

Sponseret

Mød Segway Navimow X3-serien – innovativ teknologi til din græsplæne

20.01.2025Designbase.dk

Designprocessen er som et puslespil

20.01.2025Designbase.dk

Sommerens udeliv 2025

20.01.2025Designbase.dk

Det er tid til et gearskift

20.01.2025Designbase.dk

Sådan skal udelivet leves i 2025

20.01.2025Backyard Living A/S

Sponseret

Udendørs køkkenmagi: Når pizza, wok og grill går hånd i hånd

20.01.2025F&H Group A/S

Sponseret

Mere end bare grill

20.01.2025ByLogstrup.dk

Sponseret

Norrvik: Udekøkkenets nye navn og fremtid

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023