Tag på messe i hjertet af Europa

TrendSet ligger i München, og her samles branchefolk fra interiør- og livsstilsbranchen to gange om året til en messe, der i særdeleshed rammer kunder, potentielle kunder og nye kunder fra Tyskland, Østrig, Schweiz og Italien. Men også danske besøgende kan få glæde af messen, der byder på udstillere fra regionen såvel som internationale udstillere. Vi har talt med Tatjana Pannier fra TrendSet.

Tatjana Pannier..

Hvilken slags messe er TrendSet? Og hvem udstiller på TrendSet?

TrendSet er den internationale messe for interiør, inspiration og livsstil. 2500 brands og kollektioner fra næsten 40 lande rundt om i verden mødes på TrendSet med ca. 33.000 fagbesøgende fra hele Tyskland og de omkringliggende lande. På TrendSet kommer branchens førende leverandører, niche-leverandører og nye udstillere, der præsenterer de nyeste trends og nyhederne fra 14 bolig- og livsstilsområder og fire emneopdelte områder.

Hvad er TrendSet fagmessens historie?
TrendSet så dagens lys i 1971 som en regional messe i München og har siden udviklet sig til at være en international platform for tendenser for interiør & Lifestyle sektoren. I dag har vi internationale udstillere, der viser en række produkter indenfor områderne; living, dining, leisure og giving på ca. 115.000 kvm. udstillingsområde i Messe München.

Og som besøgende på TrendSet?
TrendSet består af en række forskellige brancheområder og produkter. Det tiltrækker detailhandlere, online forhandlere og grossister fra Tyskland, Østrig, Schweiz, Norditalien og omkringliggende EU-medlemsstater. Det område, vi henvender os til, har således den største købekraft i Europa. 

Hvad kan danske udstillere få ud af at udstille på TrendSet?
TrendSet i januar er den første trendfagmesse i Tyskland i forhold til at præsentere og bestille de nye trendy produkter. München tiltrækker en kundegruppe, der har stor købekraft, og som går efter høj kvalitet. Danske udstillere har mulighed for på TrendSet at mødes og samarbejde med kunder, potentielle kunder og nye kunder fra Tyskland, Østrig, Schweiz og Italien. Det gør det muligt for danske udstillere at finde nye markeder, hvor de kan sælge deres produkter med succes.

Har I et fælles dansk udstillingsområde?
München elsker skandinavisk design. Derfor har vi også et højere gennemsnitligt antal danske udstillere på TrendSet. Skulle det vise sig, at netop skandinavisk design kan bære et eget område, er vi åbne for nye udviklinger. I øjeblikket har SMVdanmark to fællesstande på hver messe, hvor danske udstillere samles.

Hvor mange danske udstillere har I i dag?
Med sin geografisk gode beliggenhed i centrum af Europa og i Sydtyskland er TrendSet et godt sted for danske virksomheder at introducere deres produkter til en kundekreds med stærk købekraft og et sted, hvor de kan nå ud til stort set alle vigtige kunder og potentielle kunder fra Tyskland, Østrig og Schweiz. På nuværende tidspunkt udstiller over 30 danske virksomheder som Bloomingville, Broste Copenhagen, House Doctor, Ib Laursen, Nordal og Lind DNA.

Har I danske besøgende?
Vi tiltrækker besøgende fra Tyskland, Østrig, Schweiz, Norditalien og EU’s nabolande. Men vi har også besøg af fagfolk fra Nordeuropa; for eksempel, fra Danmark, Sverige, Finland, Holland, og Norge. München kan som en af de førende destinationer for messer, trække besøgende af høj kvalitet til TrendSet. For branchens førende leverandører, såvel som nicheleverandører og nye virksomheder i den danske indretnings- og livsstilssektor er TrendSet således en vigtig platform i forhold til at udstille for en kundekreds fra Nord-, Vest-og Centraleuropa.

Hvordan ser TrendSet sig selv udvikle sig i fremtiden?
En succesfuld messe tilpasser sig altid markedets konstante forandringer og ser netop det som sin force i forhold til at være en god forretningsplatform for både udstillere og besøgende. I fremtiden skal vores udstillere og besøgende have mulighed for at holde kontakten hele året, så de kan tilbyde produkter og afgive ordrer. Vi planlægger en løsning, så vores udstillere og indkøbere i princippet kan fortsætte messen digitalt i perioden mellem de to årlige, stationære messer i München.

Hvor passer TrendSet ind i det europæiske messemiljø?
TrendSet er en stabil og etableret præsentationsplatform, der viser en række forskellige produktsegmenter på en unik måde, der skaber klarhed og overblik. München er som nævnt placeret i hjertet af Europa, og det bidrager yderligere til at give messen en international karakter. Vi er således et godt supplement til andre europæiske messer både i forhold til vores interiør & livsstil-miljø og når det gælder geografi og indhold.

Artiklen er en advertorial i samarbejde med TrendSet.

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023