16.10.2018 | Business | Branchenyt
Stor fyringsrunde efter opkøb
Kun 8 ansatte flytter fra Næstved til Hørsholm i forbindelse med Rosendahl Design Groups opkøb af Kähler Design.
Det blev for ca. to uger siden offentliggjort at Rosendahl Design Group overtager Kähler Design fra og med månedens udgang. Derfor fik 26 Kähler-medarbejdere i sidste uge en fyreseddel. Det svarer til tre ud af fire af de ansatte. Det skriver Sjællandske Medier.
”Det er et meget stort antal, og det er arbejdspladser, som Næstved mister, så set fra en lokal vinkel, er det svært at se den positive historie”, erkender Jesper Holst Schmidt til Sjællandske Medier.
De resterende otte af de ansatte følger med til den nye ejer Rosendahls hovedsæde i Hørsholm.
”Vi har ikke fået alle dem med, som vi gerne ville. Det er ikke alle, som har mulighed for eller lyst til at rykke arbejdspladsen fra Næstved til Hørsholm”, siger Charlotte Fly Andersen, Executive Vice President, hos Rosendahl Design Group til Sjællandske Medier.
Ifølge avisen er de otte, som rykker med til Hørsholm, en blanding af folk, som beskæftiger sig med produktudvikling, indkøb og marketing.
Kählersbakken består
Kähler-bygningen på Kählersbakken 5 i Næstved består, selv om Kähler bliver overtaget af Rosendahl.
Det forsikrer snart forhenværende ejer Frantz Longhi, som for 10 år siden købte Kähler ud af Steen Gudes konkursboer.
Han beholder altså bygningen samt restauranter og tre flagshipstores.
”Jeg bruger ikke 30 millioner kroner på at sætte et sted i stand for så bare at lade det stå tomt”, fastslår Frantz Longhi overfor Sjællandske.
Ifølge avisen vil han tværtimod gerne have endnu mere liv i bygningen, end der har været de seneste par år.
Belysning

Skabt til berømmelse
Da en gruppe dedikerede lampeelskere besluttede sig for at genoplive LYFA – en danske lysproducent fra 1903 – var de ikke i tvivl om, hvilke lamper fra det rige bagkatalog, der skulle være med til at tegne det nye LYFA. Det skulle Ninotchka.
Branchenyt

Vi bevarer Thuesen Jensen-identiteten
Thuesen Jensen DNA’et fastholdes, selv om man tidligere på året blev en del af F&H. Det siger kommerciel direktør Martin B. Larsen. Han mener kun, fusionen har gjort Thuesen Jensen endnu bedre, man er mere markedstilpassede i forhold til detailhandlen, og mere koncentrerede om salg og udvikling. ”Vores mål er at gøre faghandlen endnu skarpere”.