SINGLES – designkicks til den moderne forbruger

Zone Denmark lancerer nu en kollektion af stærke designprodukter, der lander i butikkerne – én ad gangen. De skal opfriske sortimentet med farverige dryp, booste salget og løfte shoppingoplevelsen.

Jeg krummer ikke – hverken i sengen eller på bordet. 

Mangler du én, der tørrer dine øjne og sletter sporene af spildt mælk?

Citaterne er hentet fra hangtagget på henholdsvis en brødkurv og en køkkenrulleholder i Zone Denmarks ny pop-up kollektion SINGLES. Intentionen er at servere positive oplevelser i form af intelligent designede dagligdagsprodukter, der på en ny og charmerende måde fortæller forbrugeren, hvad produktet kan.

”Vi har set et behov for at introducere flere unikke produkter til de forbrugere, der jævnligt besøger butikkerne, og som fanges af nyheder”, fortæller Michael Bruun, Design & Brand Manager hos Zone Denmark. 

”Forhandlerne er under et enormt pres for at skabe spændende butikker, hvis ikke det hele skal tabes til online-handlen. Vi mener, at vi som leverandører har både et ansvar og en pligt til at gøre en indsats, der med stor sandsynlighed kommer begge parter til gode. I vores tilfælde mener vi, at vi med regelmæssige lanceringer af stærke designprodukter bakket op af inspirerende POS-materiale kan medvirke til at skabe den nyhedsværdi, og overraskelse som forbrugerne efterspørger”, vurderer han. ”– selvfølgelig i kombination med at produkternes kvalitet er på plads, og prisen er i orden”. 

Vægt på det frie valg

Zone Denmark har leveret livstilsprodukter i mere end to årtier og har taget del i detailbranchens udvikling på nærmeste hold. Og det er fra netop den indsigt, at ideen til SINGLES udsprang. Kollektionen er fra starten tænkt som en række selvstændige produkter, der lanceres og indkøbes enkeltvis. Det betyder, at man som forhandler ikke forpligter sig til omfattende indkøb, men kan håndplukke de SINGLES, der passer til butikkens sortiment og kundetyper. Her tilfører de farver og nyhedsværdi og kan medvirke til at drive salget – uden at man skal rydde hele hyldemeter til store produktserier. 

Tankerne om en mere uforpligtende tilgang til markedet omfatter også kunden. ”Den moderne, urbane forbruger er spontan og ikke nær så loyal over for butikker og brands som tidligere. Med SINGLES kan hun falde for et designobjekt uden nødvendigvis at skulle købe ind i et koncept, der lægger op til at samle en hel serie. Af samme grund udgør SINGLES oplagte gaveidéer til de designglade, der vil sætte pris på en brødkurv, en stak glasbrikker eller et teæg i et spændstigt design, der udfordrer normen”, fortæller Michael Bruun.

Både produkterne og kommunikationen er født med et menneskeligt ”touch” – f.eks. i form af overflader, der lokker til berøring eller den indbyggede humor i en designfeature. SINGLES lanceres derfor også med sit eget kommunikationsunivers, der charmerer sig ind på livet af forbrugeren og går i dialog med den nysgerrige kunde på vej efter næste designkick. ”Vi vil inspirere med SINGLES, men produkterne skal også efterlade plads til forbrugerens egne ideer og fortolkninger” forklarer Michael Bruun.

Den første SINGLES kollektion lander i butikkerne i løbet af september.

Mere fra...

19.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Unikke stentøjskrus fra Villa Styles

18.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Formfuldendte forårsnyheder fra BITZ

18.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Klassisk køkkenæstetik fra Södahl

17.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Blomsterbergs får kreativiteten til at blomstre

17.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Mærk sommersuset med HOLM

17.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Solidt bud på en moderne klassiker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Copyright 2023