Rosendahl står styrket efter rekordår

Rosendahl fortsatte i 2021 transformationen af virksomheden med gennemførelsen af flere tiltag og opnåede samtidig en række ekstraordinært forbedrede resultater, herunder designgruppens højeste omsætning og indtjening nogensinde.

Foto: Rosendahl..

2021 var et godt år for Rosendahl. Designgruppen og datterselskaberne i Norge og Sverige oplevede en omsætningsvækst på 83 millioner kroner til en samlet omsætning på 657 millioner kroner, mens årets resultat blev 67 millioner kroner mod 13 millioner kroner året før. 

CEO Mette Maix ser tilfreds på resultatet og takker særligt medarbejderstaben for deres indsats.

“Jeg er stolt over mine kollegers store indsats for, at transformationen af Rosendahl forløber planmæssigt, og at virksomheden nu atter fremstår sund og stærk med en klar vækststrategi for de kommende år”, siger hun.

De seneste to år har stillet store krav til agiliteten i virksomheden, og Rosendahl har under coronapandemien udbygget sin evne til hurtigt at se muligheder, reagere og eksekvere. Det har gjort virksomheden i stand til at høste de fordele, som coronapandemien skabte for branchen, mener Mette Maix.

“Vi lykkedes i 2021 med at gribe de muligheder, der meldte sig i kølvandet på de midlertidigt ændrede forbrugsmønstre under pandemien, men den grundlæggende forklaring på gruppens vækst skal findes i den fokuserede forfølgelse af vores ambitiøse strategi”, siger Mette Maix.

Rustet til turbulens
Designgruppen melder desuden, at starten på 2022 har været positiv for forretningen, men at den ligeledes byder på turbulens.

Krigen i Ukraine, råvare- og energiprisernes himmelflugt og en fortsat udfordret forsyningskæde gør vanskeligt at forudsige årets udvikling og stiller fortsat store krav til både virksomhedens egen og dens kunders omstillingsparathed.

Men læringen fra coronapandemien kan måske være en fordel for Rosendahl, mener CEO’en.

“Vi tager vores agilitet og handlekraft fra de seneste to år med os og fortsætter vores fokus på hele tiden at tilpasse os de konstante ændringer, der synes at være blevet en uomgængelig del af at drive virksomhed”, siger Mette Maix.

I 2022 skruer designgruppen betydeligt op for investeringsniveauet indenfor blandt andet digitalisering og international ekspansion med henblik på at geare virksomheden til fortsat vækst på den lange bane.

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023