Rosendahl står styrket efter rekordår
Rosendahl fortsatte i 2021 transformationen af virksomheden med gennemførelsen af flere tiltag og opnåede samtidig en række ekstraordinært forbedrede resultater, herunder designgruppens højeste omsætning og indtjening nogensinde.
2021 var et godt år for Rosendahl. Designgruppen og datterselskaberne i Norge og Sverige oplevede en omsætningsvækst på 83 millioner kroner til en samlet omsætning på 657 millioner kroner, mens årets resultat blev 67 millioner kroner mod 13 millioner kroner året før.
CEO Mette Maix ser tilfreds på resultatet og takker særligt medarbejderstaben for deres indsats.
“Jeg er stolt over mine kollegers store indsats for, at transformationen af Rosendahl forløber planmæssigt, og at virksomheden nu atter fremstår sund og stærk med en klar vækststrategi for de kommende år”, siger hun.
De seneste to år har stillet store krav til agiliteten i virksomheden, og Rosendahl har under coronapandemien udbygget sin evne til hurtigt at se muligheder, reagere og eksekvere. Det har gjort virksomheden i stand til at høste de fordele, som coronapandemien skabte for branchen, mener Mette Maix.
“Vi lykkedes i 2021 med at gribe de muligheder, der meldte sig i kølvandet på de midlertidigt ændrede forbrugsmønstre under pandemien, men den grundlæggende forklaring på gruppens vækst skal findes i den fokuserede forfølgelse af vores ambitiøse strategi”, siger Mette Maix.
Rustet til turbulens
Designgruppen melder desuden, at starten på 2022 har været positiv for forretningen, men at den ligeledes byder på turbulens.
Krigen i Ukraine, råvare- og energiprisernes himmelflugt og en fortsat udfordret forsyningskæde gør vanskeligt at forudsige årets udvikling og stiller fortsat store krav til både virksomhedens egen og dens kunders omstillingsparathed.
Men læringen fra coronapandemien kan måske være en fordel for Rosendahl, mener CEO’en.
“Vi tager vores agilitet og handlekraft fra de seneste to år med os og fortsætter vores fokus på hele tiden at tilpasse os de konstante ændringer, der synes at være blevet en uomgængelig del af at drive virksomhed”, siger Mette Maix.
I 2022 skruer designgruppen betydeligt op for investeringsniveauet indenfor blandt andet digitalisering og international ekspansion med henblik på at geare virksomheden til fortsat vækst på den lange bane.
- HCL