Rosendahl sætter turbo på international ekspansion med nyt joint venture
Rosendahl skruer op for de internationale ambitioner med et joint venture, der skal booste tilstedeværelsen på det amerikanske marked.
Med ønsket om en tydeligere profil på den internationale scene har Rosendahl netop stiftet et joint venture under navnet Rosendahl Design Group US. Som navnet antyder sigter Rosendahl efter flere forretningsaktiviteter på det amerikanske marked, og det skal ske i samarbejde med virksomheden Nordic Design Collective.
Nordic Design Collective ejes af Thomas Perez, og han skal som ny CEO for virksomhedernes joint venture skal samarbejdet, der både retter sig mod forhandlere og slutkunden.
Hidtil har Rosendahl opereret på det amerikanske marked gennem distributører og på den måde opbygget relationer til udvalgte forhandlere, som der nu sker en acceleration af.
Joint venture-formen kan blive den fremtidige skabelon for Rosendahl fortsatte vækst uden for de traditionelle markeder, fortæller CEO Mette Maix.
“Vi ser gearskiftet med en joint venture-model som et markant skridt op i forhold til, hvordan vi hidtil har drevet international vækst. Jeg har arbejdet med modellen tidligere og derfra erfaret, hvor effektivt den kan fungere. Vi forventer derfor, at det kan blive den fremtidige model for Rosendahl, når vi vil ind på nye markeder eller udvikle markeder fjernt fra vores hjemmemarkeder, siger hun.
Det nye joint venture i Nordamerika er en realitet fra den 1. august.
- HCL