2018: et "Byggeår" for Rosendahl Design Group
Årsrapporten for 2018 viser et solidt resultat, der næsten lander på niveau med rekordomsætningsåret i 2017.
Rosendahl Design Group leverer et solidt resultat for 2018, og det i et år, der også har været karakteriseret af opkøbet af Kähler, styrket internationalisering og en øget fokus på digitalisering, som skal bidrage til at ruste virksomheden til fremtiden.
I årsrapporten udlægger designhuset, hvordan man i 2018 har investeret ressourcer i at udbygge organisationen og i at geare virksomheden til fremtidig vækst. En vækst, der vel at mærke skal realiseres i en hastigt forandrende branche - og på et presset detailmarked.
”2018 har på mange måder været et "byggeår" for os. Vi kan ikke stå stille og forvente at væksten kommer til os. Vi skal realisere vores vækstmål i en branche, der er under hastig forandring. Vores kunder slår sig sammen og omstiller sig i stigende grad digitalt. Det er ikke nyt for os, men det stiller krav til vores evne til at vokse med vores kunder og til at understøtte deres digitale rejse”, fortæller andengenerationsejer og CEO for RDG, Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse.
Integration af Kähler og fokus på internationalisering
2018 var for designhuset også præget af endnu et opkøb. I oktober 2018 kunne RDG således offentliggøre, at Kähler blev en del af RDG-familien, som nu i alt huser ni designbrands.
Som en del af virksomhedens vækststrategi, har RDG på bare tre år således tilføjet tre brands til porteføljen, hhv. Juna, Lyngby Porcelæn og altså senest Kähler, som var det største opkøb i virksomhedens historie.
”Det er et enormt privilegium, at vi har lov til at fastholde og bygge videre på den danske designarv. Det er med samme stolthed og respekt, at vi overtog Kähler og forsat arbejder på at få integreret brandet i vores hus. Vi forventer, at vi i 2019 vil kunne begynde at høste de synergifordele, som vi gang på gang har bevist, der er ved at samle flere brands under samme tag”, understreger Henrik Rosendahl.
I løbet af 2018 har designhuset også haft fokus på at udvide den internationale salgsorganisation, at gennemføre et omfattende efteruddannelsesprogram samt at bygge i mere bogstavelig forstand - nemlig på en udvidelse af koncernens hovedkvarter i Hørsholm, der skal kunne rumme flere brands og mennesker i fremtiden.
”Vi har en solid økonomi og en størrelse, der gør os i stand til at opruste og investere på den korte og den lange bane. Det er nødvendigt, når vi opererer i et marked og i en verden, der ikke står stille. Det er noget, jeg er sikker på, vi allerede i 2019 vil kunne begynde at høste fordelene ved”, afslutter Henrik Rosendahl.