2018: et "Byggeår" for Rosendahl Design Group

Årsrapporten for 2018 viser et solidt resultat, der næsten lander på niveau med rekordomsætningsåret i 2017.

Pressebillede: Rosendahl Design Group.

Rosendahl Design Group leverer et solidt resultat for 2018, og det i et år, der også har været karakteriseret af opkøbet af Kähler, styrket internationalisering og en øget fokus på digitalisering, som skal bidrage til at ruste virksomheden til fremtiden.

I årsrapporten udlægger designhuset, hvordan man i 2018 har investeret ressourcer i at udbygge organisationen og i at geare virksomheden til fremtidig vækst. En vækst, der vel at mærke skal realiseres i en hastigt forandrende branche - og på et presset detailmarked.

Henrik Rosendahl, ceo Rosendahl Design Group. Pressebillede: Rosendahl Design Group..

”2018 har på mange måder været et "byggeår" for os. Vi kan ikke stå stille og forvente at væksten kommer til os. Vi skal realisere vores vækstmål i en branche, der er under hastig forandring. Vores kunder slår sig sammen og omstiller sig i stigende grad digitalt. Det er ikke nyt for os, men det stiller krav til vores evne til at vokse med vores kunder og til at understøtte deres digitale rejse”, fortæller andengenerationsejer og CEO for RDG, Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse.

 

Integration af Kähler og fokus på internationalisering

2018 var for designhuset også præget af endnu et opkøb. I oktober 2018 kunne RDG således offentliggøre, at Kähler blev en del af RDG-familien, som nu i alt huser ni designbrands.

Som en del af virksomhedens vækststrategi, har RDG på bare tre år således tilføjet tre brands til porteføljen, hhv. Juna, Lyngby Porcelæn og altså senest Kähler, som var det største opkøb i virksomhedens historie.

”Det er et enormt privilegium, at vi har lov til at fastholde og bygge videre på den danske designarv. Det er med samme stolthed og respekt, at vi overtog Kähler og forsat arbejder på at få integreret brandet i vores hus. Vi forventer, at vi i 2019 vil kunne begynde at høste de synergifordele, som vi gang på gang har bevist, der er ved at samle flere brands under samme tag”, understreger Henrik Rosendahl.

I løbet af 2018 har designhuset også haft fokus på at udvide den internationale salgsorganisation, at gennemføre et omfattende efteruddannelsesprogram samt at bygge i mere bogstavelig forstand - nemlig på en udvidelse af koncernens hovedkvarter i Hørsholm, der skal kunne rumme flere brands og mennesker i fremtiden.

”Vi har en solid økonomi og en størrelse, der gør os i stand til at opruste og investere på den korte og den lange bane. Det er nødvendigt, når vi opererer i et marked og i en verden, der ikke står stille. Det er noget, jeg er sikker på, vi allerede i 2019 vil kunne begynde at høste fordelene ved”, afslutter Henrik Rosendahl.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

26.12.2024Designbase.dk

Ny taskforce til kamp mod ulovlige produkter online

23.12.2024Designbase.dk

Kampagne skal hjælpe virksomheders digitale sikkerhed

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023