Rosendahl Design Group leverer største omsætning nogensinde

Sidste år blev et rigtig godt år for Rosendahl Design Group, faktisk et af de bedste i virksomhedens historie, og måske er flere opkøb på vej.

Rosendahl Design Group (RDG) har netop offentliggjort deres regnskab for 2017, og det viser en nettoomsætning, der passerede 500 millioner kroner, hvilket er knap 12 pct. mere end året før, mens resultatet steg knap 30 pct. og landede på 38,7 mio. I en pressemeddelelse fra RDG lyder det at konsolideringen af nye brands, målrettet fokus på medarbejdertrivsel og vækst i eksporten er de væsentligste faktorer til rekordomsætningen.

"Det har været et fantastisk år, og resultatet er et godt springbræt for os ind i et 2018, hvor vi er fuldt fokuserede på at melde os på opkøbsmarkedet og fortsat vækste", lyder det fra CEO Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse.

I brandporteføljen har RDG otte brands, nemlig: Rosendahl, GLOBAL, Holmegaard, Kay Bojesen, Bjørn Wiinblad, Lyngby Porcelæn, Arne Jacobsen Ure og JUNA. Og tekstilbrandet JUNA er et af de interiørbrands, der har præsteret rigtig godt siden opkøbet i 2016. Med mere end 600.000 solgte duge og dækkeservietter og 140.000 solgte sengesæt er omsætningen øget med mere end 50 procent.

"Gennem tiden har vi bevist, at vi både organisatorisk og kulturelt er i stand til at opkøbe og ikke mindst udvikle brands, der taler ind i vores danske designæstetik", fortæller Henrik Rosendahl og fortsætter:

"2017 var i høj grad et konsolideringsår, hvor vi havde stort fokus på at integrere nye brands i forretningen. Det er vi i den grad lykkes med."

Efter endnu et opkøb kunne RDG også i 2016 tilføje Lyngby Porcelæn til porteføljen og med relanceringen af den riflede Lyngbyvase, der er yderst populær på det danske marked virker det til RDG har fat i den lange ende med hensyn til at integrere nye brands i virksomhedens DNA.

Bestsellers fra Rosendahl Design Group

Mest solgte produkter pr. brand fra Rosendahl Design Group i 2017:

Rosendahl: Grand Cru vandglas, 6 stk. 22 cl.

Lyngby Porcelæn: Lyngbyvasen, 20 cm, hvid.

Kay Bojesen: Abe, lille.

Arne Jacobsen Ure: Bankers vægur, Ø29 cm.

Holmegaard: Design with Light lanterne, klar, H25 cm.

Bjørne Wiinblad: Blomsterhoved vase, 13,5 cm.

GLOBAL: G-2 kokkekniv, spids, 20 cm.

JUNA: Cube sengetøj, Smoked Pearl.

Fokus på mere end produkterne

Selvom bundlinjen selvfølgelig fylder meget i designvirksomheden, er det ifølge CEO Henrik Rosendahl ligeså vigtigt at være bevidst om, hvordan man er kommet frem til den, og med hvilke kompetencer:

"Vi vokser, og vil gerne vokse endnu mere og dermed blive flere. Men vores fokus på vækst må aldrig gå ud over sammenhængskraften her i virksomheden. Derfor har vi også brugt 2017 på at kigge indad og investere i vores medarbejdere. Det fortsætter vi selvfølgelig med i 2018".

Som direkte konsekvens heraf, blev et uddannelsesprogram for samtlige medarbejdere på tværs af organisationen søsat i løbet af året. Det sker for at udvikle lederegenskaberne i huset, og samtidig sikre, at virksomhedens årlige trivselsmåling placerer sig blandt de bedste ti procent på landsplan.

Mulige opkøb på vej

Samtidig er virksomheden aktivt på markedet for opkøb af flere designbrands, der komplimenterer husets otte andre brands, men det er grundigt og potentielle opkøb gennemtænkes nøje.

"Det er mindre og mellemstore virksom­heder, vi holder øje med. Men det skal have et godt strategisk fit. Vi vil gerne købe ind i en lang og troværdig historie, det skal være godt design, og det må gerne matche vores kanaler. Vi køber ikke for enhver pris, men er der noget, der kan matche, er vi meget interesserede", fortæller Henrik Rosendahl i et interview med Berlingske Business.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023