Rosendahl Design Group leverer største omsætning nogensinde

Sidste år blev et rigtig godt år for Rosendahl Design Group, faktisk et af de bedste i virksomhedens historie, og måske er flere opkøb på vej.

Rosendahl Design Group (RDG) har netop offentliggjort deres regnskab for 2017, og det viser en nettoomsætning, der passerede 500 millioner kroner, hvilket er knap 12 pct. mere end året før, mens resultatet steg knap 30 pct. og landede på 38,7 mio. I en pressemeddelelse fra RDG lyder det at konsolideringen af nye brands, målrettet fokus på medarbejdertrivsel og vækst i eksporten er de væsentligste faktorer til rekordomsætningen.

"Det har været et fantastisk år, og resultatet er et godt springbræt for os ind i et 2018, hvor vi er fuldt fokuserede på at melde os på opkøbsmarkedet og fortsat vækste", lyder det fra CEO Henrik Rosendahl i en pressemeddelelse.

I brandporteføljen har RDG otte brands, nemlig: Rosendahl, GLOBAL, Holmegaard, Kay Bojesen, Bjørn Wiinblad, Lyngby Porcelæn, Arne Jacobsen Ure og JUNA. Og tekstilbrandet JUNA er et af de interiørbrands, der har præsteret rigtig godt siden opkøbet i 2016. Med mere end 600.000 solgte duge og dækkeservietter og 140.000 solgte sengesæt er omsætningen øget med mere end 50 procent.

"Gennem tiden har vi bevist, at vi både organisatorisk og kulturelt er i stand til at opkøbe og ikke mindst udvikle brands, der taler ind i vores danske designæstetik", fortæller Henrik Rosendahl og fortsætter:

"2017 var i høj grad et konsolideringsår, hvor vi havde stort fokus på at integrere nye brands i forretningen. Det er vi i den grad lykkes med."

Efter endnu et opkøb kunne RDG også i 2016 tilføje Lyngby Porcelæn til porteføljen og med relanceringen af den riflede Lyngbyvase, der er yderst populær på det danske marked virker det til RDG har fat i den lange ende med hensyn til at integrere nye brands i virksomhedens DNA.

Bestsellers fra Rosendahl Design Group

Mest solgte produkter pr. brand fra Rosendahl Design Group i 2017:

Rosendahl: Grand Cru vandglas, 6 stk. 22 cl.

Lyngby Porcelæn: Lyngbyvasen, 20 cm, hvid.

Kay Bojesen: Abe, lille.

Arne Jacobsen Ure: Bankers vægur, Ø29 cm.

Holmegaard: Design with Light lanterne, klar, H25 cm.

Bjørne Wiinblad: Blomsterhoved vase, 13,5 cm.

GLOBAL: G-2 kokkekniv, spids, 20 cm.

JUNA: Cube sengetøj, Smoked Pearl.

Fokus på mere end produkterne

Selvom bundlinjen selvfølgelig fylder meget i designvirksomheden, er det ifølge CEO Henrik Rosendahl ligeså vigtigt at være bevidst om, hvordan man er kommet frem til den, og med hvilke kompetencer:

"Vi vokser, og vil gerne vokse endnu mere og dermed blive flere. Men vores fokus på vækst må aldrig gå ud over sammenhængskraften her i virksomheden. Derfor har vi også brugt 2017 på at kigge indad og investere i vores medarbejdere. Det fortsætter vi selvfølgelig med i 2018".

Som direkte konsekvens heraf, blev et uddannelsesprogram for samtlige medarbejdere på tværs af organisationen søsat i løbet af året. Det sker for at udvikle lederegenskaberne i huset, og samtidig sikre, at virksomhedens årlige trivselsmåling placerer sig blandt de bedste ti procent på landsplan.

Mulige opkøb på vej

Samtidig er virksomheden aktivt på markedet for opkøb af flere designbrands, der komplimenterer husets otte andre brands, men det er grundigt og potentielle opkøb gennemtænkes nøje.

"Det er mindre og mellemstore virksom­heder, vi holder øje med. Men det skal have et godt strategisk fit. Vi vil gerne købe ind i en lang og troværdig historie, det skal være godt design, og det må gerne matche vores kanaler. Vi køber ikke for enhver pris, men er der noget, der kan matche, er vi meget interesserede", fortæller Henrik Rosendahl i et interview med Berlingske Business.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023