25.02.2019  |  Business  |  Branchenyt

Nyhederne springer ud hos F&H

I forbindelse med F&H’s messe tidligere på måneden var Designbase forbi til et kig på sæsonens nyheder, og dem er der masser af.

F&H åbner, 2 gange årligt, dørene op og byder hundredvis af besøgende fra butikker og kædekontorer fra hele Skandinavien velkommen. Indenfor såvel som ude præsenteres sæsonens nyheder fra samtlige varemærker i F&H’s imponerende brandportefølje.

Ny produktkategori og fornem prisnominering
Zone Denmark, der har været i stald hos F&H siden 1. august 2018 bød blandt forårets nyheder også på en helt ny produktkategori. Zone Denmark præsenterer nu småmøbler under navnet A-Collection, der indtil videre tæller en skammel, A-Stool samt A-Table, der både kan fungere som et sidebord, et opbevaringsmøbel eller en hjemmebar til drinks eller planter alt efter smag og behag. I serien fås også et bordspejl, en enkeltknage og en knagerække med fire kroge.

De nye småmøbler fra Zone Denmark er primært tænkt til køkkenet eller badet, men det er ligeledes tanken at de kan placeres og flyttes rundt efter behov. Ifølge Design & Brand Manager Michael Bruun har forhandlerne taget rigtig godt imod de nye designs: ”de er allerede næsten udsolgt”, fortæller han begejstret.

En anden stor nyhed fra Zone Denmark, er at brandet netop er blevet nomineret til den prestigefulde tyske German Brand Award, der tildeles 'for excellence in brand management'. Til forskel fra de tidligere priser, som brandet er løbet med, er opmærksomheden her ikke rettet mod produktdesign. Det er derimod Zone Denmarks brand, der har fanget juryens interesse - en ære, de hos designbrandet om muligt er endnu mere stolte af:

"Vi har været heldige at modtage adskillige priser i de seneste år, men det her er virkelig stort for os", lyder det fra en glad Michael Bruun. "Det er en flot anerkendelse af, at det løft, vi har givet brandet, har skabt vækst og markant opmærksomhed hos forbrugerne. Det bekræfter os også i, at vi nu har fået den rigtige platform for fremtidens erobringer".

To brands smelter sammen
Lige før jul blev det offentliggjort at F&H overtog Villa Collection fra konkursramte Bovictus. Dengang udtalte F&H’s administrerende direktør Knud Lomborg:

”Villa Collection er et kendt og udbredt designbrand, hvor også mere end halvdelen af salget allerede sker uden for Danmark, og det passer derfor på den måde perfekt ind i vores vækststrategi”.

I forlængelse heraf blev det i slutningen af januar meldt ud at Louise Dorph, som hidtil har stået i spidsen for A Simple Mess hos F&H, trækker sig tilbage for at fokusere mere på at blogge, skabe unika kunst, designe for andre og bruge tid på at udvikle nye koncepter for forskellige firmaer og butikskæder. 

Det er i denne forbindelse blevet besluttet at F&H’s brand A Simple Mess skal fungere som en selvstændig serie under brandet Villa Collection. De to kollektioner komplimenterer hinanden rigtig godt og taler til forskellige temaer i indretningen. Hele foråret kommer F&H dog til at køre videre med de to brands, mens de i efteråret smelter mere og mere sammen.

Der er derfor mange nyheder fra begge brands den kommende sæson.

Se flere nyheder fra F&H’s brands, som Södahl, Morsø, Bitz, Medusa med flere i ovenstående galleri.

www.fh-as.dk

Mere fra Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

Designbase.dk – Forum for design- og interiørbranchen

http://www.designbase.dk

Designbase.dk – forum for design- og interiørbranchen – er et erhvervsmedie og community, som dækker alle fagbrancher inden for design og interiør, og som er målrettet direkte til og læst af fagfolk. Partnere på Designbase.dk kan bidrage aktivt med indhold/erfaring og betragtes som en indsigtsfuld vidensressource i udviklingen af Designbase.dk. Vi udkommer dagligt på Designbase.dk, uge…

Se virksomhedsprofil  

  Designbase.dk anvender cookies, som vi bruger til at huske dine indstillinger og statistik m.m. Når du fortsætter med at bruge websitet accepterer vores nye cookie- og persondatapolitik. Læs mere