Normann Copenhagen med nyt brandunivers

Normann Copenhagen har efter en gennemgribende renovering åbnet nyt showroom kombineret med flagship store på Østerbro i København. Den danske designvirksomheds nye domicil på 1.700 m2 er indrettet som et eksperimenterende og kunstnerisk univers i børstet stål, livlig terrazzo og vilde farvekombinationer.

I knap halvanden måned har dørene til Normann Copenhagens flagship store på Østerbro været beklædt af hemmelighedsfuld, lyserød folie. Bag afdækket har man arbejdet på højtryk for at skabe en ny base, som således slog dørene op i fredags den 16. september.

Det nye domicil i den gamle biograf er en kombination af flagship store og showroom, hvor designvirksomheden præsenterer et modigt designkoncept, der indfanger essensen af brandet Normann Copenhagen.

Læs også: Brancheprofilen: Hos Normann Copenhagen keder vi os ikke

”Vi vil gerne give besøgende følelsen af at bevæge sig rundt i en kunstinstallation. Vi har leget med kontrasten mellem det varme og det kolde i et nutidigt interiørbillede, der er skabt med respekt for nogle meget bevaringsværdige lokaler”, fortæller designer Hans Hornemann, der sammen med Normann Copenhagens brand manager Britt Bonnesen har konceptudviklet og tegnet det nye showroom.

Rå og industriel stil
Stilen er rå og industriel med et miks af forskellige materialer. Epoxy, stål, spejlglas og farvet akryl mødes af mere organiske elementer som bløde tæpper og changerende terrazzo. Showroomet er desuden inddelt i fire forskellige zoner: Hall, Stage, Ballroom og Gallery.

”Den gamle biografsal er et imponerende rum, og det har været vigtigt for os at bevare rumfornemmelsen og den ophøjede stemning, som rummet har. Samtidig ville vi gerne skabe mere intime miljøer, som man kan gå på opdagelse i. For at skabe rum i rummet har vi arbejdet med flytbare elementer, såsom podier og vægge, som kan kombineres til miljøer med varierende udtryk og flow”, forklarer Hans Hornemann.

Læs også: Normann Copenhagen har åbnet butik i Kastrup Lufthavn

Man har desuden arbejdet på at skabe større sammenhæng mellem den fysiske butik og onlineshoppen, så købsoplevesen optimeres til en flydende proces. Med de mobile kasser kan købet foretages siddende i den stol, der købes, som ikke længere skal afhentes i butikken, men bliver leveret til døren.

Normann Copenhagens showroom ligger på Østerbrogade nr. 70, 2100 København Ø, og har eksisteret siden 2005.

Du kan læse mere om det genåbnede domicil her.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023