Brancheprofilen: Hos Normann Copenhagen keder vi os ikke

Normann Copenhagen er bestemt ikke en virksomhed, hvor tingene står stille. Inden længe åbner designfirmaet butik i Kina, og så er der en helt ny kollektion på markedet.

Poul Madsen, CEO hos Normann Copenhagen..

Om Poul Madsen

Stilling: Stifter af og CEO hos Normann Copenhagen

Uddannelse: Eksportuddannelse

Tidligere jobs: I militæret og selvstændig virksomhed

Hvad er jeres designfilosofi?
Vi laver hverdagsprodukter, som er meget anvendelige, og som er nemme at forstå som forbruger. Der er ikke så mange unødvendige detaljer. Vi prøver at producere til en lav pris, men af meget høj kvalitet. Derudover skal produkterne være funktionelle og visuelle – det visuelle er jo det første, der tiltrækker forbrugerens opmærksomhed. Der skal være noget for øjnene, der gør, at man får lyst til at røre, at sætte sig i stolene osv.

Hvilke produkter trender mest i øjeblikket?
Vores Form-stol er meget populær og anerkendt med Special mention German Design Award 2016 og IF Product Design Award 2016. Den udvikler vi videre på, så den kommer til at kunne nogle flere ting. Der er et træstel og et stålstel nu, og der kommer flere stel til, så den f.eks. også passer til kontoret. Vores Era-lounge sælger også rigtig godt, og der kommer flere ben til den. Vi lancerede et nyt møbel i Milano i April, Ace, og den kommer snart i butikkerne (slutningen af juni, red.). Den har vi også solgt mange af, og vi forventer os meget af den.

Hvordan har folk taget imod jeres nyeste kollektion, Daily Fiction?
Folk har udvist stor begejstring for kollektionen, og salget er følget med. En af motivationsfaktorerne for at lave kollektionen har været at få fat i den lidt yngre målgruppe. Vi har grebet lanceringen anderledes an, eksempelvis ved hjælp af de sociale medier. Kollektionen består af produkter til kontoret, og priserne ligger fra ti til 299 kroner. Daily Fiction skal udvikle sig til at inkludere mange flere varer, hvor fællesnævneren vil være de lave priser.

I åbner snart butik i Kina – hvad går det ud på?
Vi åbner i slutningen af august butik sammen med vores partner Harbook. Det bliver en butik kombineret med boghandel og café, der indeholder fuldt sortiment plus Daily Fiction. Kina har været meget spændende for os i et stykke tid, men det har været svært at bryde ordentligt igennem. De har en helt andet retailstruktur, der betyder, at der ikke er så mange butikker, vi kan henvende os til. I august sidste år fik vi etableret et varelager, og på den måde er vi blevet mere tilgængelige og er hurtigere fremme. Vi er pt. i dialog med flere, som enten har butikker eller gerne vil åbne butik derude.

Hvad er jeres fremtidsplaner?
Der er masser af ting på tegnebrættet. Der kommer flere butiksåbninger, vi åbner i Kastrup Lufthavn, og vi har klart mod på mere i den retning. Det handler om at holde den kadence, vi har haft i år og de seneste år, og vi skal udvikle både forretning og kollektion. Kontraktmarkedet er noget, vi kommer til at bruge mange ressourcer på. Vi keder os ikke, og det handler om at holde tungen lige i munden ind imellem, at fravælge ting og at sikre, at vi de næste mange år har den udvikling, som vi oplever nu.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Maison & Objet: Tre "What’s New?"-rum inspireret af sur/reality-temaet

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

14.11.2024Designbase.dk

54% af danskerne foretrækker fysiske butikker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023