Farfars design

Det nye designbrand MAZŌ, lancerer første kollektion under 3 Days of Design.

Sofaen TMBO designet af Magnus Læssøe Stephensen i 1935 og nu relanceret af MAZŌ. Pressebillede: MAZŌ.

Bag det nye brand MAZŌ står bl.a. Magnus Stephensen, der er barnebarn af Magnus Læssøe Stephensen Sammen med Louise Buus & Magnus Sangild har han etableret designbrandet MAZŌ, der til 3 Days of Design præsenterer deres nye brand og kollektion, der både byder på nyt og gammelt design.

”Det er vigtigt for os, at de designs, vi i dag lancerer, stadig er relevante om 50 år. Ligeså forudseende og før sin tid, som min farfar var, da han fx tegnede vores WNG Chair, ligeså vigtigt er det, at alle vores designs kan bestå gennem generationer og er anvendelige i fremtiden”, fortæller Magnus Stephensen.

Stifterne af MAZŌ; Magnus Stephensen, Louise Buus og Magnus Sangild..

MAZŌ har de eksklusive rettigheder til at relancere møblerne af den talentfulde danske arkitekt og møbelformgiver Magnus Læssøe Stephensen (1903-1984). Et multitalent, der både tegnede huse, designede møbler og brugskunst, og over for hans samtidige var kendt for hans særlige stil. En varm funktionalisme med rødder i både Bauhaus og japansk kunsthåndværk. Han havde flair for det japanske tag på minimalisme og kombinerede den med lokale nordiske materialer.

For det nye brand er fokus at skabe design smukt og funktionelt design, der kan bestå gennem generationer. Kollektionen, der består af møbler og belysning er en blanding af nye designs og relanceringer.

MAZŌ samarbejder med nye designere, som BUNN Studio, det New York baserede designerpar Marcus Hannibal og Louise Sigvardt. Samt keramikeren Snorre Læssøe Stephensen, der designede til den Kongelige Porcelænsfabrik og senere blev leder af den Danske Designskoles afdeling for keramik.

”Vi mener, at det mest fremsynede design kan skabes ved at omfavne tidligere erfaringer. Men det er også vigtigt for os at være tro mod den revolutionære del af denne arv. Derfor samarbejder vi også med nye og dedikerede designere, der ikke kun deler vores kærlighed for nordisk og japansk æstetisk, men som i en konstant stræben efter balancen mellem æstetik og funktion skaber nye designs, i kvalitetsmaterialer, velegnet til mennesker og vores hjem i dag”, afslutter Magnus Stephensen.

Se et udvalg af kollektionen i galleriet ovenfor.

www.mazo-design.com

Relateret indhold

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023