Farfars design

Det nye designbrand MAZŌ, lancerer første kollektion under 3 Days of Design.

Sofaen TMBO designet af Magnus Læssøe Stephensen i 1935 og nu relanceret af MAZŌ. Pressebillede: MAZŌ.

Bag det nye brand MAZŌ står bl.a. Magnus Stephensen, der er barnebarn af Magnus Læssøe Stephensen Sammen med Louise Buus & Magnus Sangild har han etableret designbrandet MAZŌ, der til 3 Days of Design præsenterer deres nye brand og kollektion, der både byder på nyt og gammelt design.

”Det er vigtigt for os, at de designs, vi i dag lancerer, stadig er relevante om 50 år. Ligeså forudseende og før sin tid, som min farfar var, da han fx tegnede vores WNG Chair, ligeså vigtigt er det, at alle vores designs kan bestå gennem generationer og er anvendelige i fremtiden”, fortæller Magnus Stephensen.

Stifterne af MAZŌ; Magnus Stephensen, Louise Buus og Magnus Sangild..

MAZŌ har de eksklusive rettigheder til at relancere møblerne af den talentfulde danske arkitekt og møbelformgiver Magnus Læssøe Stephensen (1903-1984). Et multitalent, der både tegnede huse, designede møbler og brugskunst, og over for hans samtidige var kendt for hans særlige stil. En varm funktionalisme med rødder i både Bauhaus og japansk kunsthåndværk. Han havde flair for det japanske tag på minimalisme og kombinerede den med lokale nordiske materialer.

For det nye brand er fokus at skabe design smukt og funktionelt design, der kan bestå gennem generationer. Kollektionen, der består af møbler og belysning er en blanding af nye designs og relanceringer.

MAZŌ samarbejder med nye designere, som BUNN Studio, det New York baserede designerpar Marcus Hannibal og Louise Sigvardt. Samt keramikeren Snorre Læssøe Stephensen, der designede til den Kongelige Porcelænsfabrik og senere blev leder af den Danske Designskoles afdeling for keramik.

”Vi mener, at det mest fremsynede design kan skabes ved at omfavne tidligere erfaringer. Men det er også vigtigt for os at være tro mod den revolutionære del af denne arv. Derfor samarbejder vi også med nye og dedikerede designere, der ikke kun deler vores kærlighed for nordisk og japansk æstetisk, men som i en konstant stræben efter balancen mellem æstetik og funktion skaber nye designs, i kvalitetsmaterialer, velegnet til mennesker og vores hjem i dag”, afslutter Magnus Stephensen.

Se et udvalg af kollektionen i galleriet ovenfor.

www.mazo-design.com

aida a/s

Sponseret

Skab varme i køkkenet med RAW teak – naturlige redskaber med rodfæste i nordisk æstetik

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

19.11.2025Designbase.dk

Europæiske virksomheder kæmper med sene betalinger – de små rammes hårdest

18.11.2025Designbase.dk

SMVdanmark om europæisk regelforenkling: Betydningen kan næsten ikke overvurderes

18.11.2025Designbase.dk

Regeltyranni kvæler de små: “Vi har nået grænsen for, hvad danske virksomheder kan bære”

17.11.2025Designbase.dk

Sådan får du værdi ud af influencer-samarbejder

14.11.2025Designbase.dk

Unge fritages for betaling af am-bidrag fra 2026

12.11.2025Designbase.dk

Over 40 millioner på vej ud i livsstilsbranchen

12.11.2025Designbase.dk

Vildledende klistermærker på stegepander

11.11.2025Designbase.dk

Mere end 1 mia. kr. til SMV’ere

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023