Farfars design

Det nye designbrand MAZŌ, lancerer første kollektion under 3 Days of Design.

Sofaen TMBO designet af Magnus Læssøe Stephensen i 1935 og nu relanceret af MAZŌ. Pressebillede: MAZŌ.

Bag det nye brand MAZŌ står bl.a. Magnus Stephensen, der er barnebarn af Magnus Læssøe Stephensen Sammen med Louise Buus & Magnus Sangild har han etableret designbrandet MAZŌ, der til 3 Days of Design præsenterer deres nye brand og kollektion, der både byder på nyt og gammelt design.

”Det er vigtigt for os, at de designs, vi i dag lancerer, stadig er relevante om 50 år. Ligeså forudseende og før sin tid, som min farfar var, da han fx tegnede vores WNG Chair, ligeså vigtigt er det, at alle vores designs kan bestå gennem generationer og er anvendelige i fremtiden”, fortæller Magnus Stephensen.

Stifterne af MAZŌ; Magnus Stephensen, Louise Buus og Magnus Sangild..

MAZŌ har de eksklusive rettigheder til at relancere møblerne af den talentfulde danske arkitekt og møbelformgiver Magnus Læssøe Stephensen (1903-1984). Et multitalent, der både tegnede huse, designede møbler og brugskunst, og over for hans samtidige var kendt for hans særlige stil. En varm funktionalisme med rødder i både Bauhaus og japansk kunsthåndværk. Han havde flair for det japanske tag på minimalisme og kombinerede den med lokale nordiske materialer.

For det nye brand er fokus at skabe design smukt og funktionelt design, der kan bestå gennem generationer. Kollektionen, der består af møbler og belysning er en blanding af nye designs og relanceringer.

MAZŌ samarbejder med nye designere, som BUNN Studio, det New York baserede designerpar Marcus Hannibal og Louise Sigvardt. Samt keramikeren Snorre Læssøe Stephensen, der designede til den Kongelige Porcelænsfabrik og senere blev leder af den Danske Designskoles afdeling for keramik.

”Vi mener, at det mest fremsynede design kan skabes ved at omfavne tidligere erfaringer. Men det er også vigtigt for os at være tro mod den revolutionære del af denne arv. Derfor samarbejder vi også med nye og dedikerede designere, der ikke kun deler vores kærlighed for nordisk og japansk æstetisk, men som i en konstant stræben efter balancen mellem æstetik og funktion skaber nye designs, i kvalitetsmaterialer, velegnet til mennesker og vores hjem i dag”, afslutter Magnus Stephensen.

Se et udvalg af kollektionen i galleriet ovenfor.

www.mazo-design.com

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023