Masser af inspiration til julen 2019/2020
Et nyt hal-layout gør arbejdet lettere for de besøgende på Christmasworld, der holdes fra 25.-29. januar 2019 i Frankfurt sideløbende med Paperworld og Creativeworld.
“All you wish for business” er mottoet for Christmasworld 2019; verdens førende messe, når det gælder fest- og sæsondekorationer til boligen. Her mødes 1,048 udstillere fra 43 lande og over 43,400 indkøbere fra hele verden. På messen i januar vil Messe Frankfurts nye hal 12 blive taget i brug, og dermed bliver messelayoutet endnu mere effektivt for de besøgende.
Målet er maksimum inspiration og en effektiv ordreplatform.
”Christmasworld er verdens førende messe på sit felt, og for at sikre, at den forbliver netop dét i fremtiden, skaber vi et nyt og spændende miks af produkter fra over 1000 udstillere”, forklarer Eva Olbrich, der står bag Christmasworld for Messe Frankfurt Exhibition GmbH. “Vi høster fordel af de muligheder, den nye hal 12 giver os, og dermed kan vi sørge for en cirkulær tur rundt på messen for indkøberne. Samtidig vil nye eksperimentelle koncepter i hallerne skabe nye impulser for vores besøgende”.
Med et bredt udvalgt af produkter – fra mundblæste julekugler til kæmpestore lysinstallationer til byernes gader – når udstillerne ud til såvel den lille gavebutik som til indkøbscentre, og alt fra DIY-butikker til møbel- og indretningsdetailhandlere. Også blomsterhandlere og havecentre samt hoteller og visual merchandising virksomheder kommer på messen for at søge inspiration.
Bag Christmasworld-væksten ligger bl.a. dét, at juledekorationer i detailhandlen såvel som i indkøbscentre bliver stadig vigtigere, med “en atmosfærefyldt indkøbsoplevelse” som det ultimative nøgleord.
“Med den fortsatte vækst og fremtidsorienterede fornemmelse for jul vil vi på Christmasworld gøre alt for at leve op til de mange ønsker om stande, ligesom vi vil sikre, at inspirationsniveauet er højt bl.a. med vores trendområder og specielle events indenfor både Christmasworld, Creativeworld og Paperworld”, lyder det.
Hver hal får et nyt udstiller-layout, der vil blive udviklet fra bunden og baseret omkring et område midt i hallen; det kan være en specialudstilling, et foredragsområde, networking område eller restaurantområde.
• Galleria (Niveau 0,1) danner rammen om Floradecora med friske blomster og dekorative planter. I Galleria 0 findes også den “retail boulevard” med inspiration til dekorative salgsområder i havecentre, supermarkeder, møbelbutikker, blomsterbutikker og DIY-butikker.
• Produktgrupperne ”Florists”, ”Candles & Fragrances” og ”Ribbons & Wrapping” vil fortsat være at finde i Hal 8.0, men med et nyt layout.
• Hal 9.0 vil i fremtiden huse ”Visual merchandising & Light” og ”Christmas & Seasonal decoration” afdelingerne, og dermed kombineres to meget succesfulde produktgrupper.
• Hall 11.0 sammenfatter to store fokusområder; “Christmas & Seasonal decoration” og “Florists” i en ny og inspirerende kombination. Her ses også Christmasworld Trends 2019/20, der giver inspiration til farver og materialer i den kommende sæson.
• ”Christmas & Seasonal decoration” vil også flytte ind i den nye hal 12. Det betyder, at man her samler dekorationselementer til foråret, Påsken, efteråret og Halloween.
• I ”Christmasworld International Sourcing”, Hal 12.1 vil der være producenter fra Egypten, Kina, Hong Kong, Indien, Japan, Filippinerne, Sri Lanka, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Ukraine og Vietnam.