LIND DNA FASTHOLDER NUVÆRENDE PRISER TRODS STOR PRISSTIGNING PÅ RÅMATERIALE
En ubalance mellem udbud og efterspørgsel på især træ har resulteret i en markant prisstigning på råmateriale. Prisstigningen får naturlige konsekvenser for hele designbranchen, men man har hos LIND DNA truffet et vigtigt valg om at bevare priserne.
En ubalance mellem udbud og efterspørgsel på især træ og stål har resulteret i en markant prisstigning på råmateriale. Prisstigningen får naturlige konsekvenser for hele designbranchen, men man har hos LIND DNA nu truffet et vigtigt valg om at bevare prisniveauet i en tid, som ellers fortsat bærer præg af pandemien.
Regeringens restriktioner påvirker endnu udsigten til lange restaurantbesøg og udlandsrejser med vores nærmeste, og det har skabt en stor interesse for renovering af hjemmet for at gøre hverdagens rammer rare at være i. Alt imens nye terrasser, køkkener og små hjemmeprojekter blomstrer op, overstiger efterspørgslen, på især træ og stål, udbuddet, og det får priserne til at stige. En konsekvens som især interiør- og designbranchen nu mærker.
Hos LIND DNA har recycled læder været det bærende materiale siden virksomheden blev stiftet i 2013. Men hvad der i sin tid startede med designet af den ikoniske dækkeserviet, tæller nu også både møbler og boligtilbehør, og særligt stål og træ indgår derfor nu også i materiale-biblioteket hos LIND DNA. Når råmaterialernes priser stiger, vil en prisstigning på det færdigproducerede produkt ofte følge med som en naturlig konsekvens, men det har man imidlertid fravalgt hos LIND DNA.
Preben Lind, ejer og designer bag LIND DNA, fortæller om beslutningen: ”Vores produkter designes og produceres in-house i Danmark, og det gør os meget agile og forandringsparate, så vi altid står stærkt i branchen med et højt serviceniveau og en leveringsdygtig profil. Derfor har vi også truffet et vigtigt valg under Covid19-pandemien om fortsat at bibeholde vores prisniveau, så vores produkter også i disse uforudsigelige tider kan inspirere og skabe glæde i vores kunders hjem”.
At inspirere sine kunder til at skabe unikke hjem med tid og nærvær i fokus, er noget, som ligger det bæredygtige designbrand meget nært. Preben Lind fortsætter: ”Bæredygtighed er en forankret del af vores DNA, og vi går aldrig på kompromis med æstetik og kvalitet. Trods usikre tider tænker vi også nyt og udfordrer de materialer, vi allerede har tilgængelige. Vi ønsker nemlig fortsat at udfordre og overraske – også i en global pandemi”