Johan Bülow køber sig ind i populært dansk børnebrand

Johan Bülow og CEO i Lakrids By Bülow, Fredrik R. Nilsson, køber 40 procent af bObles. Planen er, at de skal løfte virksomheden til et nyt niveau.

Foto: Lakrids By Bülow..

Johan Bülow er kendt for at have skabt en helt ny kategori af gourmetlakrids. Nu har han, sammen med Fredrik R. Nilsson, købt en større andel af det populære danske børnebrand bObles. Potentialet er enormt, og de nye medejere er allerede langt med at rekruttere en ny topchef til at aflaste de to stiftere, søstrene Bolette og Louise Blædel.  

Johan Bülow og Fredrik R. Nilsson har dannet et succesfuldt parløb de seneste fem år i Lakrids By Bülow. Her er de lykkes med en større internationalisering og vækst gennem drivere som dansk design, ejerskab af kategorien, form, funktion med mere. Nu bevæger de sig ind på et nyt område, hvor flere af de samme drivere er gældende.

Virksomheden bObles har eksisteret i 15 år og er i dag et solidt brand med stor tilstedeværelse i de danske børnehjem.

“bObles er unikke. De har som de eneste på markedet formået at skabe en kategori i feltet mellem møbler og legetøj. Det er et langtidsholdbart produkt, der forener funktion og form, og særligt relevant for Fredrik og mig, der begge har små børn”, siger Johan Bülow og fortsætter: 

“Vi kan virkelig identificere os med de to kvindelige iværksættere, der ligesom os har formået at tage ejerskab over deres helt egen kategori. Derfor tror vi også på, at der virkelig er et match”. 

Vækstrejse til Norden og Tyskland
Med de to tunge kompetencer i bObles kommer der også nye målsætninger og ambitioner. I øjeblikket står Danmark for 66 procent af salget, hvorfor de to stiftere af bObles ser frem til større fokus uden for Danmark.

“Vores mission i bObles er meget enkel. Vi vil være med til at give så mange børn som muligt den bedste start i livet. Forskning viser, at det kan vi blandt andet gøre ved at give børn de bedste betingelser for motorisk udvikling. Derfor motiverer alle vores tumlemøbler til kreativ leg og bevægelse”, siger Bolette Blædel, co-founder af bObles.

“bObles er gennem tiden blevet kontaktet af flere interesserede investorer, men det var først i samtalen med Johan og Fredrik, der var et klart match. Vi ser virkelig frem til at få dem med ombord, så vi med deres erfaring og unikke kompetencer kan nå ud til mange flere børnefamilier”, fortsætter hun.

Opkøbet er gennemført, og næste skridt er at få Johan Bülows og Fredrik R. Nilssons kompetencer og erfaringer i spil. Desuden er ansættelsen af en stærk, kommerciel CEO i den sidste fase og besættes 1. april. Søstrene Bolette og Louise Blædel ejer fortsat størstedelen af virksomheden.  

- PF

Relateret indhold

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023