Instabox kommer til Danmark

Den 5. maj kom en ny spiller på det danske e-handelsmarked. Instabox åbner i første omgang i København - med forventning om udvidelse til resten af landet de kommende år. Størstedelen af pakkerne kan leveres samme dag, som de bestilles.

I 2020 forventer Instabox at udvide leveringstjenesten til resten af Danmark..

E-handlen blomstrer i Danmark. I 2019 købte danskernes varer over nettet for 146 milliarder kroner – en omsætningsstigning på 13 procent fra 2018. Det viser tal fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).  

Og nu har danske forbrugere og hjemmesider fået en ny mulighed, når pakkerne skal leveres. Den 5. maj åbnede tech- og logistikvirksomheden Instabox i Danmark. 

”Vi har et godt samarbejde med Instabox i Sverige, hvor vi kender dem for hurtig levering og god kundeservice. Derfor glæder vi os også over, at de nu åbner i Danmark og ser frem til at fortsætte samarbejdet med dem her”, siger David Lidén, head of agile processes & development hos Junkyard. 

Instabox starter leveringsservicen i København og vil i løbet af 2020 udvide netværket af egne pakkebokse til at dække resten af Sjælland og Fyn. I 2021 vil resten af Danmark komme med.  Pakkerne kan leveres ugens syv dage og ni ud af ti pakker, der bestilles inden kl. 16:30, kommer frem samme dag.  

”Det betyder i praksis, at du f.eks. kan bestille en ny skjorte eller kjole om formiddagen og nå at hente den om eftermiddagen, inden du skal ud at spise eller i byen fredag aften. Og fordi vi har vores egne pakkebokse, behøver du ikke at stå i kø ved pakkeudleveringen”, siger Martin Nørtoft, general manager for Instabox i Danmark. 

Planlægger yderligere ekspansion
Logistiktjenesten har for nylig gennemført en ny finansieringsrunde på 36 millioner euro – godt 270 millioner kroner – hvoraf en del skal bruges til fortsat vækst i Sverige og mulig ekspansion til nye markeder.  

”Vi glæder os rigtigt meget til at åbne i Danmark, hvor den ekstra kapitaltilførsel gør det muligt at have en offensiv og langsigtet vækststrategi. Samtidig kan vi trække nogle af vores mere 50 samarbejdspartnere i Sverige med over sundet, så vi hurtigere kan udbygge vores distribution”, siger Alexis Priftis, CEO og medstifter af Instabox. 

Siden 2015 har Instabox årligt mere end tredoblet omsætningen. Sidste år fordoblede Instabox den fysiske tilstedeværelse i Sverige 

Instabox har hvert år siden lanceringen i 2015 mere end tredoblet omsætningen. Sidste år fordoblede Instabox sin fysiske tilstedeværelse i Sverige, så seks millioner svenskere i dag har mulighed for at bruge tjenestens samme-dag-levering. Samlet set har 85 procent af svenskerne adgang til Instabox, som løbende udbygger distributionen, så hele Sverige bliver dækket. 

Foruden Junkyard samarbejder Instabox blandt andet med H&M, Ikea og Boozt i Sverige. 

- HCL

Relateret indhold

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

16.04.2024Designbase.dk

Nyt regnskab fra Bygma Gruppen:  Investeringer trods et udfordrende marked

16.04.2024Designbase.dk

Digital bogføring: det skal du vide

16.04.2024Designbase.dk

Bogføringsloven: De nye krav giver en klar fordel

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023