Innovation i farver

Leonardo, der i år har 50-års jubilæum, relanceres nu af Hamonoya. Det gælder mundblæste glas i smukke farver, keramik og flotte vaser.

Fra Hamonoyas showroom, hvor de smukke farvede glas står side om side. Foto: Pia Finne.

De er mundblæste, og de har deres helt eget udtryk. Det er farverigt på den ene side, og enkelt og stilrent på den anden. Det gælder den store kollektion af glas fra Leonardo, som nu står på hylderne i showroom’et hos Hamonoya.

”Leonardo, der produceres af tyske Glaskoch, har været at finde på det danske marked før, men nu relancerer vi den meget brede kollektion af glas til alle formål. Farvede drikkeglas, en stor og bred kollektion af vinglas og meget mere, samt lanterner, vaser samt stel i keramik”. Det fortæller Martin Riis, der er CCO hos Hamonoya.

Og han har helt ret i, at Leonardos glas er lidt anderledes end de klassiske glastyper, der ellers er at finde på markedet.

Keramikstellet spiller flot op til de klassiske glas fra Leonardo. Foto: Pia Finne.

”Leonardo glas er fra 1859, så det er en gammel virksomhed, der i dag tæller blandt de førende glasleverandører”. Således er deres krystalglas patenteret med en høj brudstyrke, og Martin slår fast, at de både følger med tiden og udvikler sig med nye farver og nye produktgrupper.

Faktisk findes 10-12 forskellige serier samt specialglas, der ligger i segmentet mid til high.

Som der ser ud lige nu, er det isenkræmmerne, der forhandler Leonardo, men ambitionen er også at handle B2B med restauranter. ”Vi overtog forhandlingen 1. januar 2022, så vi er i fuld gang med at udvikle og nytænke”, lyder det fra Martin.

Vaser og lanterne er et andet ben i Leonardos store kollektion. Foto: Pia Finne.

I øjeblikket er man inde hos flere kæder i Skandinavien, men målet er naturligvis at komme endnu bredere ud med brandet, både når det gælder glas og keramik.

Martin fortæller, at Leonardo har godt 1200 produkter i deres faste sortiment, og at kollektionen vokser med godt 800 nye produkter årligt. 

”Leonardo står for at gøre tingene anderledes. De sigter hele tiden mod at finde nye værktøjer og nye måder at arbejde med glasset på om omdanne det til innovative produkter”, siger Martin, der glæder sig til for alvor at komme ud og præsentere den nye Leonardo kollektion for de skandinaviske design- og interiørbutikker.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

25.02.2025Witt

Sponseret

Pressemeddelelse: Elegance møder funktion: Sage lancerer Almond Nougat – køkkenets nye favoritfarve

07.02.2025Scanpan

Sponseret

Nyhed! URBAN - pander med aftageligt håndtag

07.02.2025Scanpan

Sponseret

Pro SB+: Det nye sorte til dit køkken

05.02.2025J.A Sundqvist AB

Sponseret

Inspirerende hverdagsfavoritter

27.01.2025J.A Sundqvist AB

Sponseret

Forårets nyheder 2025

13.01.2025Designbase.dk

En gastronomisk oplevelse

02.01.2025Witt

Sponseret

Witt Denmark A/S overtager distributionen af Outdoorchef-produkter på det nordiske marked og i UK.

21.11.2024F&H Group A/S

Sponseret

Termokande-nyhed fra Zone taler ind i tidsånden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023