Hos Pernille Folcarelli kan man ikke få nok af alt det blomstrende og sommerlige blå, der med fordel kan trækkes med indenfor. Det er der nemlig flere gode grunde til, mener designvirksomheden.
Blå er blandt andet harmonisk og klassisk, den symboliserer fred, ro, tillid og stabilitet. Blå er mentalt beroligende, og nogle mener, at farven kan være med til at sænke stofskiftet, når man kigger på den længe.
Blå er derudover den mest populære farve i hele verden. Undersøgelser viser, at på trods af alder, køn og landegrænser er blå den farve som flest mennesker i verden anser som deres yndlingsfarve. Og den er et godt valg til gaver, da der farvemæssigt er størst chance for at ramme plet.
Blå passer perfekt ind i en skandinavisk indretning. Det er som at trække en bid af havet og himlen indenfor, og farven passer perfekt til lyse nordiske træsorter såvel som til alle andre former for træ og naturmaterialer.
- HCL
Table top

Mumi-dag
Med Mumidagen 9. august markerer Arabia hvert år Tove Janssons fødselsdag med et særdesign, og i 2023 kan den finske porcelænspioner desuden fejre 150-års jubilæum.
Branchenyt

Spændende ændringer på The Inspired Home Show
Inspired Home Show® 2024, der holdes til marts i Chicago, vil gennemgå ændringer i både showets længde og layout, meddelte International Housewares Association.
Branchenyt

Italienerne kommer
Under 3daysofdesign er FRAMING i Odd Fellow Palæet et af de centrale omdrejningspunkter.
Ledelse & drift

Spam er forbudt. Men hvad må vi så??
Der er et forbud mod spam. Det betyder, at det ikke er tilladt at sende elektronisk markedsføring, hvis modtageren ikke har sagt ja tak til det. Men hvad må man så?
Brugskunst

Legende detaljer
Trends

Christmasworld Trends 23+: Klassiske og overraskende designs og bæredygtige dekorationer
Inden længe skal detailhandlen tænke julen 2023. Hvilke farver, former og designs vil være på mode til julepynten? Christmasworld Trends 23+ giver et godt overblik over de tre spændende trendverdener, der kan arbejdes med til den julen.